Administrativ koordinator deltid 50%
Dr. Oetker Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
2025-12-04
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dr. Oetker Sverige AB i Göteborg Kort om Dr. Oetker Sverige AB
År 1893 framställde Dr. August Oetker bakpulvret "Backin" i sitt apotek i Bielefeld, Tyskland. En produkt som kunde garantera ett perfekt bakresultat. "Succé varje gång" var mottot redan från start, vilket gäller än idag, mer än 100 år senare. Detta lade grunden till ett multinationellt storföretag och varumärket Dr. Oetker.
Dr. Oetker food division är verksam i 50 länder och finns representerad i alla världsdelar. Det svenska dotterbolaget, Dr. Oetker Sverige AB, etablerades 2003. Förutom bakprodukter som bakpulver, vaniljsocker, nötter och glasstillbehör står Dr. Oetker Sverige även bakom storsäljande fryspizzaserierna Ristorante, Tradizionale, Rustica, Suprema och My Pizza Slice.
Dr. Oetkers Sverige består av ett sälj- och marknadskontor som är beläget i fina moderna lokaler i Focushuset, mittemot Liseberg. Vi har även säljare som jobbar ute på fältet. Vi är ett härligt och familjär gäng med god stämning. Hos oss får du chansen att arbeta med ett högaktat varumärke inom dagligvaruhandeln.
Din roll: Vi vill att du vara det självklara navet på vårt kontor och underlätta vår dagliga verksamhet. Vi söker en flexibel, serviceinriktad och organiserad koordinator som kan ta ansvar för ett brett ansvarsområde - från administrativa uppgifter till enklare uppgifter inom bl.a HR, inköp och ekonomi. Du kommer att stötta hela sälj- och marknadsteamet för att skapa ett effektivt och välfungerande arbetsklimat.
Rollen går att kombinera med annat arbete så länge det inte är inom konkurrerande verksamhet.
Dina ansvarsområden inkluderar: Sköta löpande administrativa uppgifter som t.ex. konsumentkontakt, attestera fakturor, inköp av kontorsmaterial, koordinera konferenser, möten och resor, posthantering och att vara en hjälpande hand åt vår Country Manager.
Ansvara för praktiska kontorsfunktioner så att vardagen på kontoret flyter smidigt.
För att trivas i rollen: Är du strukturerad, noggrann och självgående. Du trivs med ansvar, ser vad som behövs göras och tar egna initiativ för att få saker att hända.
Du har utmärkta kommunikativa färdigheter och ett serviceinriktat förhållningssätt.
Allmänna krav: Du ska kunna uttrycka dig väl i både svenska och engelska, i tal och skrift. Ha någon typ av erfarenhet av servicebranschen.
Arbete sker från vårt kontor i Focushuset i Göteborg, måndag - fredag 08:00 - 12:00.
Meriterande: Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Varmt välkommen att skicka din ansökan (personligt brev och CV) till Carolina Fritiof
carolina.fritiof@oetker.com Frågor om tjänsten mailas till:
carolina.fritiof@oetker.com Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!
START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Deltid, tillsvidare
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-12-30
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-30
E-post:
carolina.fritiof@oetker.com Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Dr. Oetker Sverige AB (org.nr 556633-5351)
Åvägen 40 (
visa karta)
412 51 GÖTEBORG
Arbetsplats Dr.Oetker Sverige AB
Jobbnummer 9628507