Administrativ koordinator, administrativa avdelningen

Landstinget i Värmland, Landstingets kansli / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget i Värmland, Landstingets kansli i Karlstad, Arvika, Torsby eller i hela Sverige

Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7400 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.

Administrativa avdelningen verkar för Värmlands invånare genom att vara ett kompetent strategiskt och operativt lednings- och verksamhetsstöd för att nå ett effektivt resursutnyttjande.

Administrativa avdelningen svarar för landstingsövergripande beredning, handläggning och administration med fokus att bland annat säkerställa lagstiftade myndighetsfunktioner. Avdelningen består av sekretariatet, informationshanterings-, handläggnings- och utrednings-, säkerhet- och beredskaps- samt vårdvalsenheten.

Tjänsten är placerad inom enheten för handläggning- och utredning.
Placeringsort Karlstad.


Publiceringsdatum
2017-10-26

Arbetsuppgifter
Arbetsområdet omfattar diverse administrativa arbetsuppgifter med fokus på att vara ett stöd till chefen för administrativa avdelningen. Det innefattar bland annat att samordna avdelningens planering och uppföljning, fakturahantering, resebokningar, att skriva minnesanteckningar och koordinera landstingets stiftelseärenden samt utföra andra administrativa uppgifter vid behov.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning från lägst gymnasienivå. Högskole- eller universitetsutbildning eller andra dokumenterade kunskaper med inriktning mot ekonomi, samhällskunskap, kommunikation eller motsvarande är meriterande.

Även erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Du är van att arbeta självständigt, är flexibel och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet kräver att du är en god organisatör, har god kommunikativ förmåga och att du kan uttrycka dig väl i svenskt tal och skrift. Du ska ha goda kunskaper i hela Officepaketet samt god datorvana. Du är intresserad av att jobba med webbfrågor.

Erfarenhet och färdigheter från skrivande arbete är ett krav.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där god samarbetsförmåga och initiativförmåga värdesätts. Som person är du strukturerad, serviceinriktad, flexibel, prestigelös, har en problemlösande attityd och har lätt för att skapa kontakter.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 1 mars 2018, upphör: Vikariatsanställning 1 år.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-13
Ange följande referens när du ansöker: Dnr CSK/174438
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Curt Monfeldt, enhetschef 054-61 40 42
Anna-Lena Wingqvist, administrativ chef 054-61 43 63

Företag
Landstinget i Värmland, Landstingets kansli

Adress
Landstinget i Värmland, Landstingets kansli
Landstinget i Värmland
65182 Karlstad

Kontorsadress
65182 Karlstad

Jobbnummer
3768891

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget i Värmland, Landstingets kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget i Värmland, Landstingets kansli: