Administrativ koordinator

Docusolution AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Docusolution AB i Stockholm

DocuSolution AB tillhör en rikstäckande kedja av företag och personer med hög kompetens och ekonomiskt tänkande som är Xerox primära återförsäljare. Idag är denna säljkanal etablerad som Xerox största och 600 företag av varierande storlekar sysselsätter idag mer än 6 000 personer inom sälj & support. DocuSolution AB startade 2005 och har på endast några år blivit Xerox mest framgångsrikaste återförsäljare och är numera störst i Norden på Xeroxproduktet. Företagets huvudfokus är att leverera den bästa lösningen gällande dokumenthantering, kontorsmaterial, fika & pauslösningar, IT, konferenssystem samt telefoni.

Som anställd på DocuSolution AB har du goda möjligheter att avancera inom företaget då vi ständigt är i ett expansivt skede.

Som administrativ koordinator sitter du inne i nya och fräscha lokaler omgiven av unga, trevliga och drivna kollegor!

Publiceringsdatum
2015-02-16

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är en kombination av receptionist, administration och ekonomigöromål. Du har en central roll och dina arbetsuppgifter består bl a av att:

Ekonomi
• hantera företagets löpande kontering av fakturor
• ta in kundfodringar, följa upp betalningar
• avstämning och betalning av inkommande fakturor

Administratör
• ansvara för att säljarens ordrar bokförs och registreras
• ansvara för företagets backofficeavdelning
• beställningar hos våra leverantörer
• följa upp och planera leveranser/installationer
• hantering av serviceavtal mot Xerox och våra kunder
• posthantering och fakturering
• arkivering
• ta hand om inkommande samt utgående samtal från/till kunder, leverantörer

Egenskaper som noggrannhet och analytisk förmåga är ett krav, du har förmåga att hantera hög arbetsbelastning i perioder och du är lyhörd för organisationens behov samtidigt som du kan arbeta självständigt och fatta självständiga beslut. Det är ett väldigt stort plus om du har dokumenterad erfarenhet från liknande typ av arbete i ett företag som verkar i samma bransch.

Vi tror du är en positiv person med mycket driv och stark vilja. Du trivs i högt tempo och stressar inte upp dig när det är mycket att göra. Du är flexibel då arbetsuppgifterna är väldigt varierande och har en ständig vilja att utveckla dig själv samt ditt arbetssätt och är mån om att alltid sträva efter bästa resultat.

Då daglig kontakt med våra kunder är en stor del av arbetet är det viktigt att du är socialt begåvad och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi fäster extrem vikt vid att alltid göra det lilla extra för våra kunder så du måste kunna leverera service i världsklass.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-01
Tjänsten skall tillsättas omgående.
Ange följande referens när du ansöker: 00120420
Ansökan kan skickas till e-postadress: arbetsansokan@docusolution.se

Kontakt
Fredrik Lindström, VD 0852809600 (Växel) 0707755450 fredrik.lindstrom@docusolution.se

Företag
DOCUSOLUTION AB

Adress
DOCUSOLUTION AB
Västberga Allé 26
12630 Hägersten

Kontorsadress
Västberga Allé 26
Hägersten
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-52809600
Faxnummer: 08-52809601
E-postadress: info@coffeesolution.se

Jobbnummer
2168212

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Docusolution AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Docusolution AB: