Administrativ koordinator

Närhälsan Kansliavdelningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Närhälsan Kansliavdelningen i Göteborg

Närhälsan är störst i Sverige på primärvård. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna och gör skillnad för deras liv och hälsa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter.




Publiceringsdatum
2018-07-30

Om företaget
Kansliavdelningens grundläggande uppdrag omfattar uppgifter som är föranledda av krav på Närhälsan som offentlig förvaltning och myndighet.

Avdelningen ska arbeta för att Närhälsan följer lagar, förordningar, reglementen, riktlinjer och rutiner inom området offentlig rätt och därigenom skapa förutsättningar för ledning och övrig personal att tillhandhålla en rättssäker handläggning av ärenden såväl inom vården som administrationen. På kansliavdelningen arbetar vi med att stödja Närhälsans ledning och enheter i dokumenthantering, diarieföring och arkivering samt ärendeberedning till Närhälsans styrelser. Kansliavdelningen ansvarar också för driften av Närhälsans kanslier.

Om arbetet

Närhälsan söker en driftig koordinator som kan hjälpa till med att utveckla registratur och dokumenthantering i hela organisationen. I din roll kommer du att arbeta såväl operativt som strategiskt, ha ansvar för diariet och vara användarstöd i befintliga och kommande IT-stöd. I den politiska ärendeberedningen kommer du att ha ett tätt samarbete med nämndsekreterare och handläggare med syfte att förbättra kvaliteten kring ärendehantering.

I tjänsten ingår att vara registrator för Närhälsans diarier genom att diarieföra handlingar, registrera ärenden och medverka vid bedömningar kring hantering av handlingar och hur ärenden ska handläggas.

Som administrativ koordinator ansvarar du för löpande administrativa uppgifter på kansliavdelningen. Här ingår bland annat att bevaka förvaltningens post, myndighetsbrevlåda (e-post) men också att sköta viss annan administration. Du är förvaltningens ansikte utåt gentemot allmänheten och andra myndigheter exempelvis genom att lämna ut allmänna handlingar vid begäran.

En del av tjänsten kommer att innebära administration och användarstöd för de andra IT-stöd som utgår från kansliavdelningens uppdrag. Du kommer också arbeta med viss utveckling och kvalitetssäkring av IT-stöden för att förenkla och effektivisera de administrativa processerna.

Om dig

Vi söker dig som har vana av registratorsarbete. Du ska ha mycket god datorvana och gärna erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem, såsom Public 360. Meriterande är erfarenhet och kunskaper om offentlighet och sekretess, kommunal- respektive förvaltningslag. Du har ett stort engagemang och intresse för IT-frågor. Du är noggrann och van att arbeta självständigt. Ett bra bemötande, god samarbetsförmåga, flexibilitet och servicekänsla är nödvändigt för detta arbete.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-26
Ange följande referens när du ansöker: 2018/4399
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Doris Eliasson - kanslichef 0767 73 92 24
Johanna Rolfson - kansliavdelningen 0706 99 56 39

Företag
Närhälsan Kansliavdelningen

Adress
Närhälsan Kansliavdelningen
Lillhagsparken 6
42250 Hisings backa

Kontorsadress
Lillhagsparken 6

Jobbnummer
4265618

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Närhälsan Kansliavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Närhälsan Kansliavdelningen: