Administrativ innesäljare till Siemens

Placera Personal AB / Säljarjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Siemens är en marknadsledare när det gäller produktivitetshöjande och energibesparande lösningar för industrin och energisektorn, medicinteknik samt rälsbundna transportsystem. Siemens har 405 000 medarbetare i 190 länder.
Vi söker nu för vår kund en
Administrativ innesäljare till Siemens
Tjänsten är placerad i Upplands Väsby och ingår i ett kundcenter som består av 20-25 personer.
Avdelningen präglas av bra sammanhållning och teamwork.
Tjänsten är enligt upplägget "Hyr först anställ sedan", vilket innebär att anställningen initialt blir hos Placera Personal för att sedan övergå i en anställning hos Siemens.

Publiceringsdatum
2011-07-04

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot garantier/returer och reklamationer via webb, telefon och mail
• Administrera order och returer i SAP
• Löpande information till kunder men även uppdatering internt
• Kommunikation med säljkåren
• Ringa HK i Tyskland men även kontakter med Tjeckien, Danmark, Frankrike etc
• Bemanna telefonslinga, för frågor angående garantier/returer
• Hantera varierande interna rutiner och en del logistikfrågor

Kvalifikationer
• Gymnasiekompetens i kombination med arbetslivserfarenhet
• 3-5 års erfarenhet av garanti-/reklamationshantering
• Goda kunskaper i Officeprogrammen samt SAP
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Kunskaper i tyska är meriterande
För att trivas i rollen som administrativ innesäljare är det viktigt att du är strukturerad och har en god administrativ förmåga. Du är serviceminded och kundfokuserad, vilket innebär att du är proaktiv och förmedlar snabbt information till kunderna samt övriga berörda internt.
Siemens har valt att samarbeta med Placera Personal och har du några frågor om tjänsten är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Lena Rönnberg Halvorsen, 08-586 22 731 eller Malin Karlsson, 08-586 22 723.
Är du intresserad av att arbeta som administrativ innesäljare, skicka din ansökan omgående!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-03
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lena Rönnberg, 08-586 22 731

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Jobbnummer
978327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: