Administrativ inköpare - vikariat

Jobman Workwear AB / Inköpar- och marknadsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobman Workwear AB i Upplands Väsby

För dig som vill arbeta i en organisation där utveckling av moderna, funktionella, väldesignade och slitstarka arbetskläder står i centrum, har Jobman Workwear AB nu en ledig tjänst som administrativ inköpare. Vi är ett välkänt företag och varumärke i Sverige, men vi är också etablerade på ett flertal andra marknader i världen. I våra lokaler i Upplands Väsby är vi idag 20 personer som arbetar samt ungefär lika många i vårt systerbolag Texet AB. Vi ingår i koncernen och börsbolaget New Wave Group. Jobman är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001-2008 och 14001:2004.

Vi söker nu en vikarie från augusti/september 2016 tom februari 2017. Du arbetar i första hand tillsammans med vår inköpare, men även ett flertal andra personer i vår organisation.

Publiceringsdatum
2016-06-01

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att hantera den administrativa processen från att produktionsorder är lagda till vårt inköpskontor i Shanghai, eller direkt till andra leverantörer och tills att vi har ett leveransdatum för leverans till vårt lager. Du har kontakten med speditörer för att följa leveranserna och Tullverket så att de får information om importerat gods med alla medföljande dokument. När godset anlänt till vårt lager sköter du bokföringen så att rätt antal produkter till rätt pris och med rätt påslag av övriga kostnader som frakt och tull läggs in i vårt affärssystem ASW. Därefter gör du bl.a. matchning av fakturor för produkter och andra kostnader i samband med hemtagningen.

Du kommer också att sköta viss IT-administration i samarbete med ekonomichefen och hantera eventuella returer från våra kunder i samarbete med vår kundservicepersonal. I mån av tid kan det också bli aktuellt att vara backup till vår kundservice med kundkontakter och orderhantering.

Din bakgrund och dina personliga egenskaper:
Du har gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi. Tidigare erfarenhet av arbete inom logistikfunktionen i exempelvis ett handelsföretag är önskvärt och meriterande, men inte helt nödvändigt. Goda kunskaper i Microsoft Office är viktigt och det är också en stor fördel om du har erfarenhet att arbeta i ett affärssystem (vi använder ASW från IBS). Viss korrespondens på engelska förekommer, i övrigt på svenska som måste behärskas väl. Personliga egenskaper som värdesätts är att vara strukturerad och noggrann samt att du är engagerad i ditt arbete och har lätt att samarbeta med andra personer i och utanför företaget.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Ca 6 månader Tillträde
Enligt överenskommelse

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-08
Ansökan kan skickas till e-postadress: dan.sjoberg@jobman.se

Kontakt
Dan Sjöberg, Ekonomi- och inköpschef dan.sjoberg@jobman.se

Företag
Jobman Workwear AB

Adress
Jobman Workwear AB
Box 2044
19402 UPPLANDS VÄSBY

Kontorsadress
Jupitervägen 2 A

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6302900
Faxnummer: 08-7320014

Jobbnummer
2882802

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobman Workwear AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobman Workwear AB: