Administrativ HR-konsult, Östersund

Skatteverket / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Ditt nya jobb

Innebär att du planerar och administrerar, utvärderar och följer upp insatser inom området kompetensutveckling. Du har viljan och förmågan att arbeta självständigt inom givna ramar, rutiner och riktlinjer. I arbetet krävs att du samarbetar mycket med lärare, kursdeltagare och uppdragsgivare inom organisationen. I din roll kan du komma att involveras i det årliga revideringsarbetet av utbildningsmaterialet.

På personalenheten i Östersund arbetar drygt 40 personer på två sektioner som arbetar som stödfunktion till organisationen gällande kompetensutveckling och utbildning.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har mycket god förmåga att arbeta självständigt inom givna ramar, rutiner och riktlinjer

• har mycket god förmåga att skapa förtroende och goda relationer på olika nivåer i organisationen

• är noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten

• är prestigelös och har ett kundinriktat förhållningssätt

• kan planera, prioritera och dra slutsatser

• ser möjligheter istället för problem och drivs av utmaningar

• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift

• har god vana av att arbeta med datorn som främsta arbetsredskap.

Rätt person har också

• aktuell och relevant erfarenhet av en liknande administrativ och/eller koordinerande roll

• en avslutad tre-årig gymnasieutbildning med godkända betyg.

Det är meriterande om du

har aktuell erfarenhet av att arbeta med någon form av lärplattform.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Tjänsten är tillsvidare med tillträde omgående enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-11-12

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Arvidsson, sektionschef (Semester t.o.m. 14/11) 010-574 99 28
Theresa James, HR-konsult 010-574 93 64
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson SACO 010-574 85 55
Micael  Arvidsson, facklig kontaktperson ST 010-574 97 18

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1700050

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: