Administrativ HR konsult, personalenheten Solna

Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

- vill du vara med och ge ett professionellt administrativtstöd till Skatteverket och Kronofogden?
Vi söker administrativ HR konsult för tidsbegränsat uppdrag med placering i Solna.
Personalenheten som är en del av verksamhetsstöd finns idag på fyra orter i landet och vi är 140 anställda som arbetar med stödtjänster inom hela personalområdet för Skatteverket och Kronofogden. Personaltjänsterna som vi levererar ska vara uppskattade med hög kvalitet och produktivitet.
Ditt nya jobb
innebär att du ska ha förmåga att utföra uppdragen med ett konsultativt förhållningssätt. Uppdragsgivarens krav, behov och önskemål står i fokus. Uppdragen utför du noggrant och strukturerat i gott samarbete med uppdragsgivaren. Ett sådant förhållningssätt krävs även i relation till kolleger och andra medarbetare i organisationerna. Du ska ge stöd, information och service både internt och externt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bland annat att handlägga ärenden, diarieföra, upprätta och administrera beslut, sortera och arkivera in dokument samt bevaka LAS.
Vi söker dig som
• har en avslutad 3-årig gymnasieutbildning
• har minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig verksamhet
• har lätt att förstå och hantera olika datasystem
• har förmåga att stödja och samverka
• skapar goda relationer
• har god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt
• är positiv och lösningsinriktad
• trivs att arbeta i ett högt tempo
• uppnår fastställda resultatmål
Det är meriterande om du har arbetat som HR - administratör och/eller även med ReachMee och/eller Palasso.
Att du även under det senaste året arbetat med något rekryteringssystem och/eller ärendehanteringssystem.
Vid urvalet fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Sista ansökningsdagen är den 6 oktober.
Sista ansökningsdatum: 2011-10-06

Publiceringsdatum
2011-09-23

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Ann-Charlotte Norberg, HR-konsult, 010-574 86 78, ann-charlotte.norberg@skatteverket.se
Katarina Olofsson, ST, 010-5749723, katarina.e.olofsson@skatteverket.se
Susanne O'Konor, SACO, 010-5748555, susanne.okonor@skatteverket.se
Maria Winqvist, Sektionschef, 010-5748274, maria.winqvist@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket

Jobbnummer
1037052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: