Administrativ Handläggare verkställighet
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb / Karlstad
2020-10-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ Handläggare verkställighet" (publicerad 2022-12-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Karlstad,
Sunne,
Arvika,
Örebro,
Lidköping eller i
hela Sverige Administrativ handläggare som verkställer
Som administrativ handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder.
För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete.
Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar, fatta beslut om lämpliga tvångsåtgärder samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Ett exempel på reglering av skuld är utmätning av lön samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Arbetet innebär löpande ärendehantering via våra system. Du har kundkontakter i telefon och reception. I arbetet ingår kontakter med de skuldsatta, de som vill ha betalt, andra myndigheter och arbetsgivare med flera. I arbetsuppgifterna ingår även administrativa arbetsuppgifter exempelvis posthantering och mailkontakter.
Du har ett nära samarbete med dina kollegor då ni har ett gemensamt ansvar för resultatet. Din chef skapar rätt förutsättningar för dig och dina kollegors arbete.
Du genomgår en utbildning där praktik varvas med teori. Du kommer lära dig mer om juridik, bemötande och samtalsteknik.
Vi söker dig som har
- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst 6 månaders erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren
- goda it-kunskaper
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk, noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar stabilt och förtroendeingivande, även i kontakter med människor som befinner sig i utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsuppgifter där du dagligen arbetat med beslutsfattande. Då del av arbete innebär kontakter med våra kunder per telefon och mail, ser vi det som meriterande om du har erfarenhet från detta.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som handläggare.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html. Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas - både för andra och för dig.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2020-10-01ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKronofogdemyndigheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/335".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kronofogdemyndigheten (org.nr 202100-5646)
Arbetsplats Produktionsavdelningen
Jobbnummer 5380981
Observera att sista ansökningsdag har passerat.