Administrativ handläggare till VS HR- helpdesk och HR-administra
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Verksamhetsstöd är Försäkringskassans serviceorganisation som ansvarar för utveckling och leverans av stödtjänster. Verksamhetsstöd HR Östersund erbjuder chefer och medarbetare inom Försäkringskassan möjlighet att snabbt kunna få hjälp via Försäkringskassans stödtjänster. Nu söker vi en kundfokuserad och utvecklingsinriktad medarbetare till HR-helpdesk och HR-administration som trivs med att ge service till våra kunder och har kunskaper inom HR och personaladministration.
Arbetsuppgifter och ansvar
Tjänsten innebär bl. a att du arbetar med att besvara personalfrågor gällande avtal och arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö och utbildning via telefon och e-post. Du arbetar även med att koordinera delar av vår rekryteringsprocess genom att administrera beslut som rör förändringar i anställningar och se till att information når ut till olika delar i organisationen. Vidare handlägger du pensionsärenden och arbetar med vårt personalarkiv. Även andra administrativa uppgifter kan förekomma.
Publiceringsdatum2017-12-04KvalifikationerVi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasium med godkänt i kärnämnen
• har goda kunskaper inom HR och personaladministration
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt tillvägagångsätt
• samarbetar effektivt i team och stödjer kunder och samarbetspartners för att nå gemensamma mål som skapar goda kundvärden
• bidrar med nya idéer till utveckling då vi arbetar med ständiga förbättringar
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du:
• har högskolepoäng inom arbetsrätt
• har erfarenhet av att arbeta i olika ärendehanteringssystem
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningarna är vikariat, ett på 100% t.o.m 2018-05-20 och ett på 50% t.o.m 2018-06-30, med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är delvis schemalagd och arbetsverktyget är huvudsakligen telefon, e-post i olika ärendehanteringssystem.
Mer information
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta enhetschef Joakim Leijman, 072-724 69 53 Har du frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du HR-specialist Emil Jarengrim, 010-116 79 49. Fackliga representanter för SACO-S är Maria Lindgren, 010-113 43 67, för ST Sonja Sandberg, 010-115 29 39, för SEKO Irre del Barba, 010-115 30 87.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning senast den 15 december 2017. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Jobbnummer 3835543
Observera att sista ansökningsdag har passerat.