Administrativ handläggare till Svea Inkasso

Svea Bank AB / Backofficejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svea Bank AB i Solna, Stockholm, Falun, Uppvidinge, Alvesta eller i hela Sverige

Vi söker nu en ansvarstagande och självgående lagspelare till rollen som Administrativ handläggare till vår avdelning Hojab på Svea Inkasso! Hojab Parkeringsservice är en del av Svea som samarbetar med kommunala och privata parkeringsbolag i hela Sverige. Vi är specialiserade på uppföljning och indrivning av kontrollavgifter för olovlig parkering.

Vad innebär rollen?
I rollen som Administrativ Handläggare på Hojab består arbetet till stor del av registrering av kontrollavgifter samt att hantera bestridanden via brev, mail och telefon. Du kommer tillsammans med teamet som består av cirka 8 handläggare sköta all hantering av ärenden från privata parkeringsbolag såväl som för kommuner där det är privatägd mark. I tjänsten ingår även en del kundkontakt via mail och telefon, såväl som efterforskning av adresser, hantering av felsvar från Transportstyrelsen, hämta hem ägaruppgifter samt skicka påminnelser och inkassokrav. Teamet har ett roterande schema och byts av mellan de olika arbetsuppgifterna dagligen.

Vem är du?
Vi söker dig som trivs med att jobba administrativt i ett team där ni jobbar tillsammans mot ett gemensamt mål och hjälper varandra lösa uppgifter och komma framåt. Du kan ge och ta feedback på ett bra sätt och har förmåga att dela din åsikt, samtidigt som du är ödmjuk och lyhörd för andra. För att trivas i denna roll är det viktigt att du:

• Har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift

• Är positiv och utåtriktad

• Är självgående och initiativrik

• Trivs att jobba i team, gillar att samarbeta och är en lagspelare

• Har flytande kunskaper i svenska

Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Publiceringsdatum
2023-09-29

Så ansöker du
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Fredrika Engelin på fredrika.engelin@svea.com.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svea Bank AB (org.nr 556158-7634)

Arbetsplats
Svea

Jobbnummer
8154011

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svea Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svea Bank AB: