Administrativ handläggare till sektionen för infoanalys i Norrkö

Huvudkontor, Nationella samordningsavdelningen / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontor, Nationella samordningsavdelningen i Norrköping, Sundbyberg, Borlänge eller i hela Sverige

Vi söker en administrativ handläggare till enheterna inom Sektionen för Informationsanalys.

Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv. Inom sektionen arbetar idag ca 80 personer fördelat på fyra enheter. Inom sektionen finns ytterligare två administrativa handläggare med samma uppdrag som det du kommer att få. Ni förväntas arbeta som ett team, som tillsammans stöttar hela sektionen i det administrativa arbetet.

Sektionen arbetar inom områdena land- och omvärldsanalys, säkerhetssamverkan, organiserad brottslighet och uteslutande. Tre enheter, som är under uppbyggnad, ska arbeta inom detta område. Sektionens andra område är samordning av det svenska vidarebosättningsprogrammet med uppdraget är att överföra 5 000 kvotflyktingar. Enheten för samordning vidarebosättning ansvarar för detta uppdrag samt att rekrytera, utbilda och sända ut delegationsteam för uppdrag utomlands.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som administrativ handläggare blir du enhetschefernas stöd i framförallt personal- och ekonomiadministrativa frågor, men även i andra administrativa arbetsuppgifter. Du deltar aktivt i enheternas samt sektionens budgetprocess med löpande ekonomiska prognoser och uppföljningar. Du uppdaterar budgetmallar för månadsavstämningar, halvårs- och årsbokslut. Du hanterar fakturor och omföringar. Du hanterar ärendeadministration, akter och handlingar som har kommit in eller upprättats gällande personal- eller ekonomifrågor. Du skriver enhetsprotokoll, minnesanteckningar och upprättar viss statistik. Du är behörighetsbeställare, inköpsansvarig samt rese- och hotellbokare.

Du kommer också att hålla utbildningspass i frågor kring försäkringar, reser- och tidrapporteringar i Palasso och Agresso för de team som genomför uppdrag utomlands.

Personliga kompetenser
Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt vis samt sätter upp och håller tidsramar. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa och tar ansvar för dina uppgifter. Du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar.

Publiceringsdatum
2019-04-23

Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi eller annan utbildning i kombination med för rollen relevant erfarenhet
- Erfarenhet från arbete inom personaladministration, t ex att assistera chef och löneavdelning
- Erfarenhet av arbete med ekonomiadministration, t ex inom fakturahantering och budgetuppföljning
- Erfarenhet av arbete i en serviceinriktad roll
- God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Goda kunskaper i Officepaketet, mycket goda kunskaper i Excel
- Kunskaper i PA-system

Meriter

- Kunskaper i Unit 4 Business Word (Agresso), kunskaper i Raindance, kunskaper i Palasso, Skapa (Migrationsverkets ärendehanteringssystem).

Upplysningar
Anställningsform: Vikariat
Arbetstider: kontorsarbetstider
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Norrköping/Malmö (huvudsaklig stationering Norrköping)
Tillträde: snarast

Vill du veta mer
Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned.

Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 26 april 2019. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar, likväl som ansökningar med ofullständigt CV. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi även komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Visstidsanställning till 2019-09-30

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-26
Ange följande referens när du ansöker: 3.3.1-2019-15746
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Kullberg, Enhetschef 070-9352879

Företag
Huvudkontor, Nationella samordningsavdelningen

Adress
Huvudkontor, Nationella samordningsavdelningen
Slottsgatan 82
60222 Norrköping

Kontorsadress
Slottsgatan 82

Jobbnummer
4745302

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontor, Nationella samordningsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontor, Nationella samordningsavdelningen: