Administrativ handläggare till överförmyndarverksamheten

Göteborgs Stad , Konsument och medborgarservice / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag för alla i en hållbar och öppen stad är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad vilket innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och digitala tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler samt ger rådgivning inom konsument-, budget- och skuld samt energi- och klimatfrågor. Även Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet ingår i vår förvaltning. Vi arbetar också med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Andra uppdrag vi har är Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadens arbete med att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Sammanlagt är vi drygt 180 medarbetare.

Att jobba hos oss innebär att vara del av en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg och vi har medarbetarförmåner så som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.


Publiceringsdatum
2019-03-21

Arbetsuppgifter
Överförmyndarverksamheten är en kommunal tillsynsmyndighet med uppdrag att utreda behov av god man eller förvaltare för människor samt utöva tillsyn över gode män, förvaltare och förmyndare. Här arbetar idag 26 medarbetare bestående av handläggare, samordnare, jurist och verksamhetschef. Varje år handlägger vi cirka 25 000 ärenden, till exempel granskar vi ungefär 3 500 årsräkningar.

Vi söker nu en vikarierande administrativ handläggare till vår serviceenhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter är hantering av inkommande telefonsamtal, post och e-post, diarieföring av inkommande handlingar, skanning av dokument, arkivarbete, inköp, viss handläggning av ärenden och i övrigt ge administrativ service till medborgarna och verksamhetens övriga enheter.

Arbetet innebär till viss del myndighetsutövning gentemot enskilda personer genom delegerad beslutsrätt. Du har kontakter med ställföreträdare, anhöriga, allmänhet, tingsrätt och andra myndigheter.



Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration/ekonomi/juridik eller liknande utbildning som tillsammans med bred erfarenhet inom arbetsområdet som bedöms likvärdig. Du ska ha arbetat med administrativ handläggning i politiskt styrd verksamhet i minst två år och det är meriterande om du arbetat i myndighetsutövande verksamhet och/eller som registrator eller motsvarande.

Som person är du effektiv, noggrann, strukturerad och ansvarsfull och du tycker om ett ibland högt arbetstempo. Du bidrar till ett gott arbetsklimat och kan arbeta såväl självständigt som med andra för att hantera uppgifter och nå mål.

Då du kommer att möta människor i olika situationer, främst genom telefon, e-post och brev, är det viktigt att du är serviceinriktad och agerar utifrån ett professionellt förhållningssätt. Det är också viktigt att du har lätt för att uttrycka dig samt behärskar det svenska språket i tal och skrift. Eftersom ditt arbete i huvudsak sker i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem ser vi det som självklart att du har vana av att använda datorn som arbetsredskap.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt kan vi ge dig en mer effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse., upphör: 2020-08-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-04
Ange följande referens när du ansöker: A861553
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunnar Johnsson 031-368 09 18

Företag
Göteborgs Stad , Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs Stad , Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
4683450

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad , Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , Konsument och medborgarservice: