Administrativ handläggare till Myndighet ekonomiskt bistånd

Sundbybergs Stad / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Du gillar struktur. Och är full av idéer. Precis som vi.

Här inom Individ- och omsorgsförvaltningen pågår ett spännande utvecklingsarbete som genomsyrar hela organisationen. Det utgår ifrån ett systemiskt förhållningssätt där brukarens och medarbetarens delaktighet har en central plats. På myndighet ekonomiskt bistånd arbetar vi med ökad brukarmedverkan men också med att utveckla bra metoder för att förbättra människors väg till självständighet och egenförsörjning. Vi har en arbetsplats med medarbetare som har bred kompetens och olika bakgrund. På enheten arbetar 21 personer varav 5 administrativa handläggare som ansvarar för utbetalning av försörjningsstöd, dödsboanmälningar, förmedling av egna medel samt andra administrativa uppgifter.

Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.

Som adminstrativ handläggare kommer du administrera utbetalning av försörjningsstöd och annat ekonomiskt bistånd på uppdrag av en socialsekreterare. Förmedling av egna medel för människor som har svårigheter att hantera sina pengar ingår också. Du ska vara intresserad av att utveckla verksamheten tillsammans med övriga medarbetare.

Dina arbetsuppgifter är bland annat att göra nödvändiga kontroller samt dokumentera i verksamhetssystemet. Det finns även andra administrativa uppgifter på enheten. Du kommer också delta i det utvecklingsarbete som pågår och som syftar till att förenkla rutinerna för att korta handläggningstiderna och förbättra dialogen med brukarna.

Vi vill att du har gymnasiekompetens inom ekonomi eller administration och gärna vidareutbildning på högskolenivå i offentlig handläggning och juridik. Goda kunskaper i socialförsäkringssystemen och socialtjänstlagen samt kunskaper om att lägga upp en enklare budget är också viktigt för arbetet. Du ska behärska svenska språket såväl i tal som skrift. Datavana är nödvändigt och erfarenhet av olika verksamhetssystem som tex Treserva är önskvärt. Tidigare erfarenhet av adminsitrativt arbete från liknande arbetsuppgifter eller med handläggning inom andra myndigheter är meriterande. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Kunskaper i finska ser vi som en merit då Sundbybergs stad har finska som förvaltningsområde.

Befattningen är en tidsbegränsad anställning på heltid under ca ett år under en medarbetares föräldraledighet. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 7 oktober 2013.

Välkommen med din ansökan!

Fackliga företrädare nås via stadens växel 08-706 80 00
Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.

Publiceringsdatum
2013-09-23

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
SolveigSandström, Verksamhetschef 08-706 8254 Solveig.Sandstrom@sundbyberg.se

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Kavallerivägen 4
17292 Sundbyberg

Jobbnummer
1659869

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: