Administrativ handläggare, Stockholm

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Avdelningen för verksamhetsskydd ansvarar för det övergripande och samordnande säkerhetsarbetet inom myndighetens samtliga verksamhetsområden. Avdelningen har två enheter; enheten för operativ säkerhet och den enhet du kommer att tillhöra, enheten för strategisk säkerhet.

Är du serviceminded, ordningsam, lättlärd och strukturerad? då kan du vara rätt person hos oss. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av säkerhetsarbete eller säkerhetsskydd, vi lär dig, men din förmåga att ta till dig och omsätta ny kunskap kommer att komma väl till pass. Du behöver ha ett säkerhetstänk i vardagen en vilja att hjälpa andra och ett glatt humör.

Tjänsten innebär att du måste vara fysiskt närvarande på kontoret under din arbetstid.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som administrativ handläggare kommer du att hantera registerkontroller inom säkerhetsprövningen. Du fungerar som spindeln i nätet mellan Statens servicecenters chefer, avdelningen för verksamhetsskydd och Säkerhetspolisen. Du har en roll som lokal kortadminstratör och är kontaktperson och länk för vissa kontorsfrågor mot vaktmästeriet.
Du är ett administrativt stöd till avdelningens chefer vilket bland annat kan innebära att du hanterar gemensamma bokningar, hjälper till med inköp, tar mötesanteckningar, viss fakturahantering, skriver och uppdaterar information på vårt intranät, svarar på vanliga frågor, samt fördelar ärenden internt från vårt ärendehanteringssystem.
Du kommer även att få intern utbildning för att i din roll hantera uppgifter inom signalskyddet.
Du förväntas löpande utvärdera ditt arbete och komma med förslag för att utveckla tjänsten och bidra till mer effektiva arbetssätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Lägst gymnasieexamen inom högskoleförberedande program eller motsvarande program
• Minst fem års arbetslivserfarenhet
• Minst tre års erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter i en större organisation de senaste fem åren
• God datorvana
* Kan hantera Office-paketet

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Ha ett mycket gott ordningssinne
• Vara ansvarskännande, och ha ett gott omdöme
• Att bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat för trivsel och utveckling
• Serviceinriktad

Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat med administration inom staten de senaste fem åren
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med säkerhetsprövning
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med signalskydd
• Dokumenterad fördjupad utbildning inom hela eller delar av Office-paketet

Publiceringsdatum
2021-07-09

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare med önskat startdatum så snart som möjligt.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Stockholm.
Tjänsten innebär att du måste vara fysiskt närvarande på kontoret under din arbetstid.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 15 augusti 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 34-35.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Jobbnummer
5856079

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: