Administrativ handläggare med inriktning personal

Migrationsverket / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Sundsvall, Kramfors, Sollefteå, Söderhamn, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Migrationsverket är en modern myndighet på framkant vi strävar efter ständiga förbättringar av vår verksamhet, både ifråga och utveckling av arbetssätt och av vår personals kompetens.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av våra värdeord "Empati, tydlighet och mod". Vi strävar efter mångfald i rekryteringen av våra medarbetare och arbetar för att alla ska ges lika möjligheter.

Publiceringsdatum
2013-11-08

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att självständigt hantera enhetens löpande personaladministration, fungera som personalredogörare och ge råd och service inom personalområdet. Du deltar vid rekrytering, sköter rekryteringsadministration och medverkar vid introduktion. Du beställer behörigheter, bokar personalresor, administrerar protokoll, hanterar personalakter och är ett administrativt stöd till ledningsgruppen. Du upprättar rapporter, utför utredningar på uppdrag samt utför de arbetsuppgifter som åläggs av närmaste chef. Du är stationerad i Sundsvall men jobbar även mot kontoren i Östersund och Kramfors. En del resor ingår i arbetet.

Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt. Du har erfarenhet av personaladministrativt arbete, gärna från offentlig verksamhet. Du har mycket god datorvana och Officekunskap. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket. Arbetet innebär kontakter inom och utom myndigheten och kräver en god social kompetens och pedagogisk förmåga. Du är noggrann, har god samarbetsförmåga och är flexibel. Stor vikt läggs vid dessa personliga egenskaper.

Upplysningar

Anställningen är tillsvidare med provanställning i sex månader.

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Tillträde snarast.

Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 25 november 2013.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem Reach Mee.

Kontakt
Annika Nordin, enhetschef, 010-485 15 81

annika.nordin@migrationsverket.se

Tobias Brännlund, biträdande enhetschef, 010-485 68 43

tobias.brannlund@migrationsverket.se

Magdalena Kamel, administration, 010-485 83 13

magdalena.kamel@migrationsverket.se

Facklig kontakt
Lennart Nilsson, ST, 010-485 95 27

Hans Niska, SACO, 010-485 48 92

Robert Wiklund, SEKO, 010-485 89 41
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Nordin, Chef

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Slottsgatan 82
60170 Norrköping

Jobbnummer
1698185

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: