Administrativ handläggare med inriktning information och process
Skellefteå kommun, stöd och service / Organisationsutvecklarjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, stöd och service i Skellefteå Avdelningen Stöd och service på socialkontoret har uppdraget att stödja människor med funktionsnedsättningar att utifrån sina förutsättningar och resurser vara självständig i vardagen, delaktig i samhället och få fler valmöjligheter i livet.
Jobbet som administrativ handläggare med inriktning information och processer är placerad på Stöd och service verksamhetsstöd. Verksamhetsstöds uppdrag är att stödja verksamheterna att arbeta utifrån lagstiftarens krav, politiska samt verksamhetens mål och planer, vilket innebär både stöd kring verksamhetens processer och med stöd i förändringsprocesser. Syftet är att med individens behov i centrum säkra en hållbar verksamhet i ett samhälle som ständigt förändras. Det innebär att enheten idag ger stöd till verksamheten kring ekonomi, boendeplanering, administration, kompetensutveckling, verksamhetsutveckling och strategiska frågor.
Publiceringsdatum2020-02-21ArbetsuppgifterI jobbet som administrativ handläggare med inriktning information och processer kommer du att vara ett nära ledningsstöd till avdelningschef och ledningsgrupp på Stöd och service. I rollen ansvarar du för att i samarbete med ledning skapa struktur och systematik kring information och interna processer. Detta inkluderar ärenden som rör nämnd, ledningsgrupp, facklig samverkan och även samarbeten med andra förvaltningar eller myndigheter. I rollen är du en viktig samordnare av avdelningsövergripande uppdrag. Du kommer även att skriva rapporter och kvalitetssäkra skriftligt material samt att samla in, förpacka och publicera intern information. I jobbet ingår att arbeta med att stödja avdelningens omställning från analoga till digitala, automatiserade arbetssätt vad gäller både informationshantering och administration.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med dokumenthantering i en politiskt styrd organisation. Du har även arbetat med att kvalitetssäkra information och skriftligt material. Du har intresse och förståelse för digitaliseringens roll i verksamhetens utveckling samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Som person är du strukturerad, driver på ditt arbete självständigt och har förmågan att snabbt ställa om när förutsättningarna ändras. Du tar dig an uppgifter på ett konkret sätt och arbetar för att förenkla och hitta lösningar. I rollen kommer du att samarbeta med olika aktörer vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga.
ÖVRIGT
På socialkontoret är människan i centrum. Vi får dagligen dela glädje och sorg med äldre, personer med funktionsnedsättning, personer med missbruksproblem, barn, ungdomar och deras familjer. Cirka 3 700 anställda inom vård och omsorg, stöd och service samt individ- och familjeomsorgen ger omvårdnad och trygghet till dem som behöver stöd, råd och hjälp. Med empati, kunskap och engagemang bidrar vi till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Vi är samhällsbyggare och våra ledord är professionalitet, engagemang och framsynthet.
Läs mer om Skellefteå här:
http://portal.skelleftea.se/Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
Ersättning Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkellefteå kommun, stöd och service
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A935011/2020 ".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)
Arbetsplats Skellefteå kommun, stöd och service
Jobbnummer 5111387
Observera att sista ansökningsdag har passerat.