Administrativ handläggare ekonomiskt bistånd

Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
2016-06-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare ekonomiskt bistånd" (publicerad 2017-03-31) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Du gillar struktur. Och är full av idéer. Precis som vi.

Vårt mål inom social- och arbetsmarknadsförvaltningen är att vara en organisation som arbetar professionellt och tar sin utgångspunkt i brukarens egen verklighet. Vår värdegrund genomsyras av brukarperspektiv och barnperspektiv.

Inom enheten för ekonomiskt bistånd finns engagerade, stolta och skickliga medarbetare. Vi arbetar för ökad brukarmedverkan, men också med nya metoder och ett nytt arbetssätt för att förbättra människors väg till självständighet och egenförsörjning. Vi har en arbetsplats med medarbetare som har bred kompetens och olika bakgrund. Inom enheten sätter vi stort värde på att skickliggöra varandra genom att använda oss av varandras kompetens och synliggöra det vi är bra på. Vi ligger i framkant med att arbeta systemiskt, i team kring brukarens behov och vi tar tillvara på värdet att ständigt utvecklas i våra yrkesroller. Enheten består av en enhetschef, en gruppledare, tio socialsekreterare, fem administrativa handläggare samt en rehabhandläggare.

Som administrativ handläggare kommer du administrera utbetalning av försörjningsstöd och annat ekonomiskt bistånd på uppdrag från socialsekreterare.

Dina arbetsuppgifter är bland annat att göra nödvändiga kontroller samt dokumentera i verksamhetssystemet. Det finns även andra administrativa uppgifter på enheten. Du samarbetar med enhetens socialsekreterare, andra myndigheter och samverkanspartners. Du kommer också delta i det utvecklingsarbete som pågår och som syftar till att förenkla rutinerna för att korta handläggningstiderna och förbättra dialogen med brukarna.

Vi söker dig som har gymnasiekompetens inom ekonomi och/eller administration. Vi ser gärna att du har vidareutbildning på högskolenivå i offentlig handläggning och juridik. Du har goda kunskaper i socialförsäkringssystemen och socialtjänstlagen. Du har  kunskaper om att lägga upp en enklare budget då det också är viktigt i uppdraget. Erfarenhet av arbete med försörjningsstöd är ett krav. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete från liknande arbetsuppgifter eller med handläggning inom andra myndigheter är meriterande.

Vi vill att du är ansvarstagande och flexibel. Du har en god samarbetsförmåga och är relationsskapande men har även förmågan att arbeta självständigt. Du är strukturerad, lojal och har en helhetssyn. Du har god dokumentationsvana och en mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift. Du är intresserad av att aktivt utveckla verksamheten. Vi sätter stort värde i personlig lämplighet. Datavana är nödvändigt och erfarenhet av olika verksamhetssystem som t.ex. Treserva är önskvärt.

Vi erbjuder dig en kreativ och proaktiv förvaltning med möjlighet till professionell utveckling och utbildningar. Vi erbjuder förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag, personalstödstjänst och möjlighet att omvandla semesterlönetillägg mot extra lediga dagar.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde tidigast 15 augusti 2016 eller enligt överenskommelse. Ansök senast 15 juli 2016. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Rekryteringsprocessen fortgår löpande och intervjuer kan ske under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid 100%

Publiceringsdatum
2016-06-22

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Haza Ahmad, Enhetschef ekonomiskt bistånd haza.ahmad@sundbyberg.se
Fackliga organisationer, nås via växeln 08-706 80 00

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4 17292 Sundbyberg
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4 17292 Sundbyberg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2919747

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: