Administrativ handläggare

Värmdö Kommun / Sociala jobb / Värmdö
2022-12-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare" (publicerad 2024-06-03) ⬅️


Visa alla sociala jobb i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö, Stockholm, Töreboda eller i hela Sverige

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Enheten för ekonomiskt bistånd inom Vuxenutbildning- och Arbetslivskontoret omfattar idag en mottagningsgrupp som tar emot alla nya medborgare som söker kontakt med myndigheten samt en grupp som jobbar med mer långvariga ärenden som är i behov av ekonomiskt bistånd.

Vi har en stark inriktning på teamarbete kopplat till våra invånares behov av stöd.

Rollen som administrativ handläggare innebär främst att utreda månatliga ansökningar om ekonomiskt bistånd. Arbetet ställer höga krav på rättssäkerhet och noggrannhet, likväl som god förmåga att hantera de frågor som kan dyka upp vid ansökan om ekonomiskt bistånd, från individen likafullt som till samarbetspartners. Du kommer att ingå i ett team av medarbetare som tillsammans med verksamhetens socialsekreterare hanterar pågående ärenden. Vi kommer att uppskatta goda initiativ från din sida för att utveckla och förbättra arbetet och värdesätter din delaktighet i att uppnå verksamhetens mål.

Vi söker dig som har en treårig högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsarbete och individhandläggning. Viktigt är att du tror på individens egna förmågor och ser ett professionellt bemötande i alla kontakter som något självklart. Du är noggrann och strukturerad, har en god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Då enheten just nu jobbar mycket med digitalisering är det meriterande om du har erfarenhet och inte är främmande för digitala system och lösningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, att du är trygg och självständig i ditt arbete, samtidigt som du är en god samarbetspartner.

För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning.

Värmdö kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast den 28 december 2022.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön enl. ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/626".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Värmdö kommun (org.nr 212000-0035)

Arbetsplats
Vuxen och Arbetslivskontoret (VAK), Ekonomiskt bistånd

Kontakt
Frida Ekström
08-57047566

Jobbnummer
7232232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värmdö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmdö Kommun: