Administrativ handläggare

Enheten för myndighetsutövning, Vaxholms stad / Organisationsutvecklarjobb / Vaxholm
2016-05-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare" (publicerad 2016-06-09) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Vaxholm, Värmdö, Lidingö, Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enheten för myndighetsutövning, Vaxholms stad i Vaxholm

Vaxholms stad är en kommun belägen 3 mil från Stockholm och en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholms närhet. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare.

För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.se

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en mindre organisation i utvecklingsfas. Vi har ett öppet och positivt arbetsklimat där vi använder oss av varandras kompetens över funktionsgränserna och där det finns möjlighet att bredda sina yrkeskunskaper.

Du kommer att ingå i en enheten för äldre och funktionsnedsättning. Enheten består av en liten grupp medarbetare som arbetar med biståndshandläggning inom äldre och LSS samt bostadsanpassningsbidragshandläggare. Enheten tillhör avdelningen för myndighetsutövning, där all myndighetsutövning inom socialförvaltningen är samlad.

Som medarbetare i Vaxholms stad omfattas du av ett generöst årsarbetstidsavtal med ramarbetstid mellan kl 8.00 - 16.12, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och gemensamma friskvårdsaktiviteter. Du har även kontinuerlig extern handledning.

Publiceringsdatum
2016-05-27

Arbetsuppgifter
Vi vill förstärka enheten för äldre och funktionsnedsättning med en administrativ handläggare. I arbetet ingår bland annat viss enklare biståndshandläggning, administration samt boendesamordning inom området.

Du arbetar i team med biståndshandläggarna. Arbetet innebär många kontakter och ett nära och intensivt samarbete både inom förvaltningarna som med externa samarbetspartners.

Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har utbildning inom administration eller motsvarande med intresse av handlägga ärenden inom äldre. Erfarenhet från myndighetsutövning alternativt äldreomsorgen är meriterande.
• uttrycker dig väl i tal och skrift
• är en van datoranvändare då vi arbetar i olika system
• har en god samarbetsförmåga och ett empatiskt arbetssätt likväl förmåga att arbeta självständigt och strukturerat
• vill vara delaktig i arbetet med att utveckla det sociala arbetet i samarbete med kollegor och andra myndigheter/aktörer

Då arbetet innebär uppföljningar både inom och utom kommungränsen är körkort önskvärt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi kallar till intervjuer fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdatum gått ut.

Vi har tagit ställning till val av rekryteringskanaler och använder oss endast av upphandlade leverantörer. All kontakt från annons- och rekryteringssäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-13
Ange följande referens när du ansöker: A580295
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Ahrén, Enhetschef äldre och funktionsnedsättning 08-541 708 39

Företag
Enheten för myndighetsutövning, Vaxholms stad

Adress
Enheten för myndighetsutövning, Vaxholms stad
Box 1
18583 Vaxholm

Kontorsadress
Eriksövägen 27 18583 Vaxholm

Jobbnummer
2873796

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enheten för myndighetsutövning, Vaxholms stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enheten för myndighetsutövning, Vaxholms stad: