Administrativ handläggare

Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
2015-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare" (publicerad 2016-05-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Du gillar struktur. Och är full av idéer. Precis som vi.

Här på administrativa enheten ansvar vi för stadsledningskontorets administration och arbetar bland annat med ärendeberedning och administration, sekreterarskap i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, centralarkivet samt systemförvaltning av stadens övergripande dokument- och ärendehanteringssystem. Enheten är liten vilket innebär att medarbetare ersätter varandra i olika roller och att arbetsuppgifterna till del kan skifta över tid. Administrativa enheten på avdelningen för utveckling och administration är en del av Sundbybergs stads stadsledningskontor. Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning och har till uppgift att leda, samordna, styra och följa upp den samlade kommunala verksamheten.

Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.

Som administrativ handläggare kommer du att vara sekreterare för Sundbybergs stads pensionärsråd och Sundbybergs stads råd för funktionshindersfrågor. Detta innebär ansvar för att förbereda, koordinera och administrerar möten, skriva protokoll samt övriga uppgifter kopplade till råden. Även sekreterarskap kopplade till någon av kommunstyrelsens kommittéer kan komma att ingå.

På administrativa enheten ansvarar vi för administration och sekreterarskap till kommunstyrelsen och kommunfullmäktiges möten. Du kommer vara en viktig del av kedjan då du kommer ha huvudansvaret för expediering och arkivering av ärenden från kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.

Dina arbetsuppgifter kommer också innebär ansvar för öppning av post och e-post till kommunstyrelsen/stadsledningskontoret. Detta innebär även att du kommer registrera handlingar i dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360. Du kommer även ha hand om bevakning, uppföljning och avslut av ärenden inom kommunstyrelsens ansvarsområde. Du kommer hjälpa till med utlämnande av kopior på allmänna handlingar från kommunstyrelsen och centralarkivet på begäran från privatpersoner och myndigheter. Även andra förekommande administrativa uppgifter inom enheten kan komma att ingå.

Vidare kommer du ha ansvar för löpande uppdatering och systemförvaltning av Sundbybergs stads register över förtroendevalda,

Vi vill att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna från en kommun eller annan offentlig verksamhet. Du ska ha samhällsvetenskaplig högskoleutbildning inom exempelvis statsvetenskap eller förvaltningsrätt. Det är viktigt att du har god datavana och goda kunskaper i Officepaketet. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper att formulera dig i tal och skrift. Erfarenhet av diarieföring och arkivering är meriterande. Det är också meriterande om du tidigare arbetat som nämndsekreterare eller liknande. 

Som person är du noggrann och strukturerad. Du är van att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Du är kreativ och tar gärna egna initiativ, ser du ett problem så kommer du med lösningar. Tjänsten innebär en hel del kontakter med både kollegor, förtroendevalda och medborgare, vilket innebär att du ska vara serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Arbetet kräver flexibilitet och förmåga att arbeta inom korta tidsramar. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 18 januari 2016. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-12-21

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristin Nygren, Administrativ chef 08-706 89 44
Fackliga  organisationer, nås via växeln 08-706 80 00

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Sundbybergs stad, 172 92 Sundbyberg
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4, Hallonbergen

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2587863

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: