Administrativ handläggare

Svenska Afghanistankommittén / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Afghanistankommittén i Stockholm, Örebro, Växjö, Karlskrona, Göteborg eller i hela Sverige

Svenska Afghanistankommitténs vision är ett Afghanistan fritt från fattigdom, våld och diskriminering. Med våra 5 500 medarbetare i Afghanistan, 20 medarbetare i Stockholm samt 4000 medlemmar i Sverige genomför vi utvecklingsprogram som kombinerar kapacitetsutveckling, påverkansarbete och samhällstjänster. Programmen bidrar till strategiska mål inom hälsa, utbildning, försörjningsmöjligheter på landsbygden och lokal samhällsstyrning. Vår framgång beror på vårt engagemang, vår uthållighet samt den kunskap och lokala förankring vi fått under mer än 30 år i Afghanistan. Mänskliga rättigheter och jämställdhet genomsyrar verksamheten. I Sverige arbetar vi med övergripande styrning, insamling, kommunikation och medlemsfrågor.
Svenska Afghanistankommittén söker
Administrativ handläggare

Enheten för ekonomi och administration söker en handläggare som arbetar med att hantera löpande administration på kansliet i Stockholm. Det är en blandad tjänst med varierande arbetsuppgifter.

Befattningen har en nyckel roll för organisationens dokumenthantering, både gällande fysiska och elektroniska dokument. Dokumenthanteringen avser i första hand verksamheten i Sverige men kommer även att utföras i samverkan med kollegor i Afghanistan.

SAK har ett outsourcat IT stöd och den administrativa handläggaren fungerar som kontaktperson för våra IT-leverantörer. Som kontaktperson för IT frågor förväntas den administrativa handläggaren också fungera som bollplank för sina kollegor i IT frågor.

Tjänsten innebär också att medverka i arbetet med upphandlingar till verksamheten i Sverige och, i samarbete med kollegor i Afghanistan, upphandling av internationella konsulter.

Vi söker dig som drivs av att ge service till dina kollegor och tycker att det är roligt att ta tag i lite av varje. Du gillar att upprätthålla och utveckla administrativa system. Du ska vara en god administratör, ha lätt för att samarbeta samt kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. Du är strukturerad och noggrann. Du har mycket god IT-vana och är IT-smart.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Upprätthålla och utveckla arkivsystem för SAK i samråd med motpart i Kabul, både för fysiska och elektroniska dokument.
• Ansvara för hantering av fysiska originalkontrakt.
• Tillgodose att relevanta dokumentmallar, formulär och blanketter finns upprättade för SAKs verksamhet.
• Vara kontaktperson för IT frågor på SAKs kansli.
• Administrera rättighetsfrågor inom SAKs IT system.
• Konsultativt och tekniskt stöd i upphandlingsfrågor.
• Medverka i upphandling av internationella konsulter tillsammans med kollegor på enheten för biståndshantering och kollegor i Kabul.
• I övrigt vara ett administrativt stöd inom enheten och till verksamheten på kansliet.

Publiceringsdatum
2015-07-10

Kompetenser
• Högskoleutbildning, minst 3 år, inom t ex administration, arkivarie, IT, ekonomi, eller jämförbara kunskaper förvärvade på annat sätt
• Minst ett par års relevant yrkeserfarenhet med liknande arbetsuppgifter
• Mycket god engelska och svenska i tal och skrift
• Mycket god datorvana (MS office och Adobe)

Meriter

• Kunskaper i juridik
• Erfarenhet av Office 365
• Erfarenhet av organisationsutveckling, styrning och planeringsprocesser
• Erfarenhet av arbete i en förtroendemannastyrd organisation
• Intresse för bistånd och utvecklingsfrågor
• Kunskap om Afghanistan

Tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt. SAK tillämpar sex månaders provanställning.

Så ansöker du
Ansökan ska göras från Svenska Afghanistankommitténs hemsida.

Registrera din ansökan och bifoga personligt brev och CV på svenska senast den 10 september 2015. Intervjuer kommer att hållas under andra halvan av september.

För ytterligare information om arbetsuppgifterna kontakta Karolina Andersson, chef för enheten för ekonomi och administration, tel. 08-545 818 46.

För övriga frågor kontakta Eva Engelsöy, HR-ansvarig tel. 08-545 818 44.

SAK bedriver ett medvetet jämställdhets- och mångfaldsarbete och vill särskilt uppmuntra män och personer med annan etnisk bakgrund än svensk att söka anställningen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Afghanistankommittén

Adress
Svenska Afghanistankommittén
TREKANTSVÄGEN 1
11743 Stockholm

Kontorsadress
TREKANTSVÄGEN 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2344789

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Afghanistankommittén

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Afghanistankommittén: