Administrativ handläggare - ekonomi/upphandling/personaladmin
Stockholms Stad:SLB-analys / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:SLB-analys i Stockholm En annons från Stockholms stad.
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Miljöförvaltningen övervakar den inre och yttre miljön i Stockholm och arbetar för att alla i Stockholm ska leva i en frisk och hälsosam miljö. Miljöförvaltningen är också ansvarig för att samordna stadens energieffektiviserings- och klimatarbete med bland annat miljöbilar i Stockholm.
Din uppgift är att ge administrativt stöd till enhetscheferna på de två enheterna Miljöanalys och Stockholms luft och bulleranalys (SLB-analys). Chefen på SLB-analys är din chef. SLB har 14 anställda och chef är Malin Täppefur. Enheten ansvarar för övervakning av luftmiljön i Stockholms stad, genomför luftkvalitetsutredningar på uppdrag av företag och kommunala myndigheter samt bedriver forskning inom luftföroreningsområdet. Miljöanalys har 16 anställda och chef är Maria Svanholm. Enheten arbetar med miljöövervakning, programverksamhet, miljöinformation och internationell samordning och är även expertstöd inom områdena vatten, mark, natur, samt miljöfarliga ämnen.
Dina arbetskamrater är naturvetare och experter inom t.ex. luft, vatten, kemi och ekologi. Det råder en god stämning på arbetsplatsen som fått högt betyg i den årliga medarbetarenkäten. Miljöförvaltningen satsar mycket på friskvård och arbetar med generösa flextidsramar.
1 plats(er).Vi söker en administrativ handläggare. Tyngdpunkten ligger på att vara ett stöd inom ekonomi, upphandling och HR-administration. Arbetet är operativt och självständigt.
Några exempel på arbetsuppgifter är att hantera ekonomi- och personalsystem och kunna genomföra enklare ekonomiska analyser samt ge administrativt stöd vid upphandlingar. Tjänsten innehåller även allmänna kontorsgöromål, kontering av fakturor, bokföring och viss personaladministration. Andra exempel är att föra minnesanteckningar vid möten, registrera ärenden och göra inköp. Baserat på tidigare erfarenheter finns viss möjlighet att själv utforma sin roll.
Du kommer att arbeta i bland annat Agresso, ECOS, LISA, Personec och TendSign.
Du ska hjälpa oss att bättre utnyttja teknikens möjligheter och effektivisera administrationen med hjälp av t.ex. LEAN.
Högskoleutbildning är ett krav, gärna med ekonomisk inriktning.
God kunskap i Office-paketet och Excel krävs. God datorvana och intresse för att lära sig nya system är nödvändigt.
Det är viktigt att vara strukturerad och noggrann då arbetet består av många olika uppgifter där det krävs god ordning.
Då du är den enda administratören för enheterna är det nödvändigt att kunna arbeta självständigt och ta eget ansvar och vara drivande. Det är också viktigt att du gillar att ge service och är prestigelös. Dokumenterat god samarbets- och serviceförmåga är ett krav.
Du är bra på att kommunicera skriftligt och muntligt och har en positiv attityd. Erfarenhet av arbete med ekonomi och administration är meriterande. Vi ser gärna att du också har erfarenhet av effektiviseringsarbete.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef SLB-analys Malin Täppefur,08-50828932,076-1229932
Anette Riedel/SACO, 08-508 28 102 (facklig)
Luis Lopez/Vision, 08-508 27929 (facklig)
Publiceringsdatum2014-11-04Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-31
Ansökan skickas till:
SLB-analys
Ange följande referens när du ansöker: A28906
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Täppefur
FöretagStockholms Stad:SLB-analys
AdressStockholms Stad:SLB-analys
Box 8136
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 2054420
Observera att sista ansökningsdag har passerat.