Administrativ ekonomiassistent till Nobina

KFX HR-partner Göteborg AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Borås, Halmstad eller i hela Sverige

Om tjänsten
Är du tillgänglig omgående och söker en tjänst där du får arbeta nära verksamheten? Vill du arbeta med administration, ekonomi och ta eget ansvar? Ser du dig själv som noggrann, prestigelös och självgående? Här kommer du att arbete nära trafikledningen hos nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafiken!

Nobina har valt att sammarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess. Du kommer till en början bli anställd hos oss på KFX HR-partner och vid förlängning få möjligheten att bli anställd hos Nobina. Denna tjänst är placerad på Nobinas kontor i centrala Göteborg.

Om företaget
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik med 10 000 medarbetare och 3600 bussar. Vi bedriver trafik åt uppdragsgivare i hela landet, bland andra SL, Västtrafik och Skånetrafiken. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Vi satsar mycket på hållbarhetsfrågor och har ett stort miljötänk.

Nobina är också stolt partner och sponsor till Stockholm Pride. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Detta gäller såväl våra medarbetare som de närmare 1 miljon resenärer som reser med oss dagligen. Läs mer på www.nobina.se

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent på Nobina arbetar du tätt ihop med trafikledningen. Där kommer du ha ansvar för ekonomin gällande ersättningstrafiken. Du kommer att arbeta i ett högt tempo där snabba ärenden måste utföras. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:

• Skapa fakturaunderlag utifrån beställningar
• Sammanställa underlag till Controller
• Kontrollera fakturor från underentreprenörer
• Undersöka avvikelser
• Kontera fakturor
• Följa upp hur mycket som fakturerats för återrapportering
• Utveckla och förbättra delar av processen med fakturering
• Lättare IT-support, IT-samordnare för avdelningen samt att säkerställa IT-funktioner tillsammans med Nobinas centrala IT-organisation

Kvalifikationer
För att trivas med arbetsuppgifterna är du noggrann, strukturerad och duktig på att arbeta mot en deadline. Då du är ensam ekonomifunktion på Göteborgskontoret ser vi att du är självgående och ansvarstagande. Eftersom du kommer att arbeta nära trafikledningen är ett bra samarbete och kommunikation en självklarhet för dig.

I tjänsten ingår att vara lokal IT-support till dina kollegor, att sammordna IT-frågor samt säkerställa olika IT-funktioner med stöd från Nobinas IT-avdelning. Därför söker vi dig som har ett intresse för IT och lättare kunskap inom området. Notera att detta inte är en avancerad IT-tjänst utan mer en supportande roll.

Krav för tjänsten är:
• Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller eftergymnasial utbildning inom ekonom
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet främst Excel
• Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket, såväl tal som skrift
• Du har goda kunskaper och ett intresse för IT/datorer
• Det är meriterande om du har förståelse för branschen så som kör- och vilotider

Vi genomför personlighet- och kunskapstester samt bakgrundkontroll på alla våra slutkandidater.

Övrigt
Tjänsten är på heltid och kommer att tillsättas så snart som möjligt, vi ser helst att du kan börja arbeta redan under september. Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren på 031-711 98 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-09-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-30
Ange följande referens när du ansöker: 3390
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Berggren 031-711 98 00

Företag
KFX HR-partner Göteborg AB

Adress
KFX HR-partner Göteborg AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 6

Jobbnummer
4336433

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB: