Administrativ ekonom till fastighetsbolag i söderort 75 %
Arena Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Arena Personal AB
Publiceringsdatum2014-04-11Om tjänstenHar du erfarenhet av att arbeta brett inom redovisning samtidigt som du trivs med att arbeta med administration? Är du en positiv, prestigelös och ödmjuk person som trivs med att arbeta strukturerat och kan tillträda ett nytt jobb inom ett par veckor? Då tror vi att denna tjänst kan vara rätt för dig!
Till vår kund söker vi en noggrann och administrativ ekonom. Vår kund är ett mindre bolag som har sin verksamhet inom bygg och fastighetsbranschen och har sitt kontor i moderna lokaler i Hagsätra. Detta är ett uthyrningsuppdrag på 75 % som kommer starta inom ett par veckor och pågå under sex månader med möjlighet till en långsiktig tjänst för rätt person.
Vi söker dig som vill ta ett huvudansvar för den löpande redovisningen samtidigt som du kommer arbeta med en hel del med administration. Du kommer självständigt sköta bolagets ekonomi fram till bokslut, vilket exempelvis innebär att ansvara för:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring i Hogia
• Avstämningar
• Löneadministration för ett fåtal anställda
• Hyresavisering och felanmälan
• Hantering av ROT-avdrag
• Moms och skattedeklarationer
• Sköta kontakter med hyresgäster och myndigheter
• Växel, reception och kontorsadministration
• Inköp av kontorsmaterial
• Skriva offerter
• Vara "spindeln-i-nätet" samt assistera övriga på kontoret
ProfilVi söker dig som har:
• Arbetat minst tre år i en bred ekonomiroll vid ett mindre bolag och behärskar bokföring självständigt
• Arbetat med administration och trivs med att utveckla processer och rutiner
• Erfarenhet av löneadministration, felanmälan och hyresadministration är inget krav men meriterande
• Minst gymnasial utbildning med ekonomiinriktning
• Erfarenhet från bygg och fastighetsbranschen är meriterande
• Bra datavana och goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av Hogia är mycket meriterande
Övriga önskvärda egenskaper:
• Ansvarstagande, noggrann och strukturerad
• Positiv, social och prestigelös
• Analytisk förmåga och fallenhet samt intresse för siffror
• Driven, serviceinriktad och anpassningsbar
• Självständig och trygg i sig själv
• Prestigelös teamspelare som gärna hjälper till där det behövs
Deltidstjänsten omfattar 30 timmar/veckan med arbetstider måndag-fredag 08.30-15.00 med 30 minuters lunch.
Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.
Vi erbjuder
Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Du får viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om företagetArena personal har närmare 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Aktriva. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Aktriva är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.
Så ansöker duTre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-27
Ange följande referens när du ansöker: 1449
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabelle Lilja 08-587 117 00
FöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
Jobbnummer 1839227
Observera att sista ansökningsdag har passerat.