Administrativ driftledare sökes till attraktiv kund i Solna

Bemannia Kontor / Vaktmästarjobb / Solna
2017-12-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ driftledare sökes till attraktiv kund i Solna" (publicerad 2017-12-29) ⬅️


Visa alla vaktmästarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Trivs du i en ledarroll där du får möjlighet att jobba inom fastighetsbranschen med mycket ansvar? Vi kan erbjuda dig ett uppdrag hos vår attraktiva kund, inom offentlig sektor, där du kommer att vara stationerad i Ulriksdal och ha ansvar för bland annat budget, planering och personal. Vår kund förvaltar till exempel Ulriksdals slott, Haga slott, Rosersbergs slott, Strömsholms slott och Gripsholms slott, samt alla byggnader på dessa fastigheter.

Om uppdraget:

Vår kund förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter, innefattande bland annat slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader och en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. Deras vision är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt och hållbart sätt. Verksamheten har anor från 1600-talet, men myndigheten startades på 1990-talet. Som medarbetare och konsult inom myndigheten är du en del av arbetet med att bevara byggnaders ursprungliga karaktär, men samtidigt anpassa och utveckla dem för framtiden.

Idag arbetar ca 370 anställda på myndighetens kontor runt om i Sverige, såsom fastighetschefer, fastighetsförvaltare, driftledare, förvaltningstekniker, fastighetsutvecklare, administratörer, projektledare och flera andra specialister.

Publiceringsdatum
2017-12-28

Arbetsuppgifter
Som driftledare hos vår kund kommer dina arbetsuppgifter främst att vara administrativa, med ansvar för driftsadministration, såsom myndighetsbesiktningar, SBA, energiuppföljningar och liknande. Du kommer också till viss del att stötta och arbetsleda drifttekniker. System du kommer att arbeta i är bland annat DeDu, Fast2, PM och Palasso.

Du kommer att arbeta i ett team med 11 drifttekniker, av vilka samtliga kommer att rapportera till dig. I och med detta ser vi att du har ett coachande och motivationsfrämjande ledarskap. Du har även en rak och tydlig kommunikation, men är samtidigt prestigelös i ditt ledarskap. Själv kommer du att vara direkt underställd fastighetschefen.

I dina ansvarsområden ingår bland annat personal- och budgetansvar, samt planering av bemanning och beredskap. Vidare kommer du att ansvara för en del felavhjälpande underhåll, samt vissa driftentreprenader och avropa dessa tjänster enligt lagen om offentlig upphandling. Inom ditt ansvarsområde återfinns även att se till att myndighetsbesiktningar genomförs. Då du kommer ha ett nära samarbete med förvaltarna och de tekniska förvaltarna tror vi att du har en god samarbetsförmåga och ser styrkan i att tillsammans arbeta mot ett gemensamt mål. Då du kommer att ha många ansvarsområden och arbeta i ett högt tempo tror vi även att du trivs med att ha många bollar i luften och drivs av ett mål- och resultatinriktat arbetssätt.

Kvalifikationer
I rollen som driftledare ser vi att uppfyller följande kvalifikationer:

• Utbildning som driftingenjör eller motsvarande, alternativt att du förvärvat likvärdig kompetens i arbetslivet
• Arbetslivserfarenhet inom el, vvs, styrsystem eller energi
• Flerårig erfarenhet från drift av fastigheter
• Minst två (2) års ledarerfarenhet
• God datorvana
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Befattningen är säkerhetsklassad. Du måste därför vara svensk medborgare för att kunna söka tjänsten.

Vad vi erbjuder dig:

Tjänsten avser ett konsultuppdrag på heltid, 100% under perioden 2018-01-15-2018-04-30, med chans till förlängning.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, förnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbete med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid med chans till förlängning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Lindholm

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
3877146

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: