Administrativ direktör

Sveriges Domstolar, Göteborgs tingsrätt / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Göteborgs tingsrätt i Göteborg

Vi söker dig som vill ha ett ansvarsfullt, spännande, och stimulerande uppdrag!

Göteborgs tingsrätt är en av Sveriges största tingsrätter med ca 230 anställda. Vi strävar efter att vara en öppen och modern organisation med engagerade medarbetare. Den dömande verksamheten är fördelad på fyra avdelningar.
På domstolen finns också en administrativ avdelning med ca 60 medarbetare. Avdelningen är indelad i fyra enheter med uppdraget att stödja kärnverksamheten inom områdena intern service, säkerhet, registratur, arkiv, växel, ekonomi, HR, IT m.m. Under de senaste åren har avdelningen expanderat genom att flera av arbetsuppgifterna som tidigare låg på de dömande avdelningarnas kanslier flyttats till avdelningen.

Publiceringsdatum
2016-06-02

Arbetsuppgifter
Som administrativ direktör har du det övergripande ansvaret för verksamheten på den administrativa avdelningen. Du är direkt underställd lagmannen, som du arbetar nära med i strategiska och operativa frågor. Det kan handla om budget-, planerings- och bemanningsfrågor, förberedande och deltagande i interna och externa möten och arbetsgrupper, uppföljning av ekonomin och verksamheten. Tingsrätten arbetar aktivt med verksamhetsutveckling och du har tillsammans med verksamhetutvecklaren en central roll i detta arbete. Du har direkt personalansvar för en enhet om 11 personer samt för cheferna för de tre andra enheterna. Du ingår i tingsrättens ledningsgrupp där framförallt frågor av strategisk men också operativ karaktär bereds. I ledningsgruppsarbetet är det viktigt att se till hela domstolens bästa liksom att kunna se både lång- och kortsiktiga konsekvenser av olika tillvägagångssätt.

Kvalifikationer
Vi ser tidigare erfarenhet av chefskap eller arbetsledning som meriterande. Det-samma gäller om du är helt eller delvis domarutbildad. Förutom att ha en förståelse för den dömande verksamheten behöver du ha fallenhet för administrativt arbete och ekonomi och ett stort intresse för utvecklingsfrågor. Du är en person med god social förmåga, målmedvetenhet och driv. Du behöver vara självständig, proaktiv, lyhörd, analytisk och kunna se konsekvenser av olika tillvägagångssätt. Du måste kunna prioritera, delegera och arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Anställningen utlyses under förutsättning att den nuvarande administrativa direktören får en annan sökt anställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-23
Ange följande referens när du ansöker: 121-2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Kvart, Lagman 031-701 13 50 johan.kvart@dom.se
Christina Helldén, Administrativ direktör 031-701 10 87 christina.hellden@dom.se
Eva Bengtsson, HR-specialist eva.bengtsson@dom.se

Facklig kontakt
Kerstin Ekstedt, JUSEK 031-701 11 03 kerstin.ekstedt@dom.se
Cajsa Pierrou, ST 031- 701 13 91 cajsa.pierrou@dom.se
Johnas Nyqwist, SEKO 031-701 13 19 johnas.nyqwist@dom.se

Företag
Sveriges Domstolar, Göteborgs tingsrätt

Adress
Sveriges Domstolar, Göteborgs tingsrätt
Kyrkogatan 34
55181 Jönköping

Kontorsadress
Ullevigatan 15 41139 Göteborg

Jobbnummer
2885335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar, Göteborgs tingsrätt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar, Göteborgs tingsrätt: