Administrativ direktör
Sveriges Domstolar, Göteborgs tingsrätt / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Göteborgs tingsrätt i Göteborg Vi söker dig som vill ha ett ansvarsfullt, spännande, och stimulerande uppdrag!
Göteborgs tingsrätt är en av Sveriges största tingsrätter med ca 230 anställda. Vi strävar efter att vara en öppen och modern organisation med engagerade medarbetare. Den dömande verksamheten är fördelad på fyra avdelningar.
På domstolen finns också en administrativ avdelning med ca 60 medarbetare. Avdelningen är indelad i fyra enheter med uppdraget att stödja kärnverksamheten inom områdena intern service, säkerhet, registratur, arkiv, växel, ekonomi, HR, IT m.m. Under de senaste åren har avdelningen expanderat genom att flera av arbetsuppgifterna som tidigare låg på de dömande avdelningarnas kanslier flyttats till avdelningen.
Publiceringsdatum2016-06-02ArbetsuppgifterSom administrativ direktör har du det övergripande ansvaret för verksamheten på den administrativa avdelningen. Du är direkt underställd lagmannen, som du arbetar nära med i strategiska och operativa frågor. Det kan handla om budget-, planerings- och bemanningsfrågor, förberedande och deltagande i interna och externa möten och arbetsgrupper, uppföljning av ekonomin och verksamheten. Tingsrätten arbetar aktivt med verksamhetsutveckling och du har tillsammans med verksamhetutvecklaren en central roll i detta arbete. Du har direkt personalansvar för en enhet om 11 personer samt för cheferna för de tre andra enheterna. Du ingår i tingsrättens ledningsgrupp där framförallt frågor av strategisk men också operativ karaktär bereds. I ledningsgruppsarbetet är det viktigt att se till hela domstolens bästa liksom att kunna se både lång- och kortsiktiga konsekvenser av olika tillvägagångssätt.
KvalifikationerVi ser tidigare erfarenhet av chefskap eller arbetsledning som meriterande. Det-samma gäller om du är helt eller delvis domarutbildad. Förutom att ha en förståelse för den dömande verksamheten behöver du ha fallenhet för administrativt arbete och ekonomi och ett stort intresse för utvecklingsfrågor. Du är en person med god social förmåga, målmedvetenhet och driv. Du behöver vara självständig, proaktiv, lyhörd, analytisk och kunna se konsekvenser av olika tillvägagångssätt. Du måste kunna prioritera, delegera och arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Anställningen utlyses under förutsättning att den nuvarande administrativa direktören får en annan sökt anställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-23
Ange följande referens när du ansöker: 121-2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Kvart, Lagman 031-701 13 50
johan.kvart@dom.seChristina Helldén, Administrativ direktör 031-701 10 87
christina.hellden@dom.seEva Bengtsson, HR-specialist
eva.bengtsson@dom.seFacklig kontaktKerstin Ekstedt, JUSEK 031-701 11 03
kerstin.ekstedt@dom.seCajsa Pierrou, ST 031- 701 13 91
cajsa.pierrou@dom.seJohnas Nyqwist, SEKO 031-701 13 19
johnas.nyqwist@dom.seFöretagSveriges Domstolar, Göteborgs tingsrätt
AdressSveriges Domstolar, Göteborgs tingsrätt
Kyrkogatan 34
55181 Jönköping
KontorsadressUllevigatan 15 41139 Göteborg
Jobbnummer 2885335
Observera att sista ansökningsdag har passerat.