Administrativ Controller

Randstad AB / Controllerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-10-05

Dina arbetsuppgifter
Det är ingen hemlighet att det händer mycket i Göteborg. Göteborg Stad står för sin största omvandling någonsin och vi deltar som aktiv part i flera av de stadsutvecklingsprojekt som planeras och förverkligas.

Göteborgs Stads Parkerings investeringsportfölj om ca 2,5 miljard möter behoven på en mobilitetsmarknad som är under snabb förändring. Vi möter dagligen ca 35 000 kunder i våra olika kanaler. Det gör oss till en arbetsplats där långsiktig hållbar utveckling kombineras med högt kundfokus och ett handlingskraftigt snabbt agerande i vardagen.

I rollen som administrativ controller rapporterar du till avdelningschef Stab och inköp samt har en indirekt rapportering till VD. Du stödjer bolagets VD och övriga funktioner i ledningen samt deltager och agerar sekreterare på bolagets ledningsgruppsmöten. Du arbetar också med kvalitetssäkring av processerna. Du har ett nära samarbete med bolagets styrelsesekreterare samt stödjer styrelsen.

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. För ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Simona Möller på simona.moller@randstad.se
I följande rekrytering arbetar vi med löpande urval, du är därför välkommen med din ansökan redan idag, dock senast den 26 oktober 2023.

Ansvarsområden
Agera assistent till VD
Ansvara för att administrera styrelsearbetet före och efter styrelsemöten (publiceradagordningar, protokoll, handlingar, utskick till styrelsen etc.)
Kontaktperson gentemot styrelsen i löpande frågor (arvodesfrågor, frågor som ska förmedlas vidare i organisationen etc.)
Ansvara för att uppdatera tidplaner gällande styrelsemöten och presidiemöten och att de blir kända i bolaget
Nära samarbete med bolagets styrelsesekreterare
Stöd till styrelse, vd och övriga funktioner inom bolaget vad gäller förberedande arbete inför styrelsemöten, t ex teknik vid möten, styrelsehandlingar, VD-rapport och presentationer
Förbereda, koordinera samt skriva protokoll vid möten för ledningsgruppen
Bevaka inkommande uppdrag och beslut från Göteborgs Stad och sammanställa dessa för vidare kommunikation inom bolaget. Bevaka andra viktiga handlingar exempelvis Budget för staden, KS, KF handlingar med mera
Allmänt administrativt stöd till ledningsgrupp
Planera och upprätta tidplaner för arbetet
Vidareutveckla processer och rutiner inom arbetsområdet
I ditt arbete ingå även administrativa uppgifter som innebär att vara backup för bolagets officiella brevlåda samt att genomföra beställningar och inköp inkl. avrop från ramavtal och övriga administrativa och operativa uppdrag kopplat till kontoret

Kvalifikationer
Högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper som bedöms som relevanta för tjänsten
Erfarenhet av ett arbete där du har verkat nära en ledning i en förvaltning eller i ett kommunalt/privat bolag, du kan tex haft tidigare roll som nämndsekreterare, VD- assistent, administrativ controller, verksamhetcontroller, bolagscontroller, förvaltningscontroller, eller utvecklingsledare

Meriterande
Erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet, gärna med erfarenhet från Göteborg Stads förvaltningar och/eller dess bolag
Mångårig erfarenhet som VD-assistent eller likvärdig befattning

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du tar initiativ, är drivande och har förmåga att samordna grupper och skapa engagemang och delaktighet. Du är noggrann och strukturerad. För att framgångsrikt arbeta med bolagets styrelse- och ledningsarbete är viktiga egenskaper: analytisk förmåga, hög social kompetens och en välutvecklad förmåga av utvecklings- och förändringsarbete. Du uppskattar en stor variation i arbetet och gillar att snabbt kunna växla perspektiv och arbetsuppgifter.

Om företaget
Göteborgs Stads Parkering är ett parkeringsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi arbetar för att skapa en hållbar, tillgänglig och attraktiv stad för de som bor, arbetar och verkar här, men också för de som tillfälligt besöker oss. Under varumärket Parkering Göteborg har vi idag 71 000 parkeringsplatser, 1 600 ladduttag på parkeringsanläggningar och dagligen görs cirka 500 000 betalningar i vår betalningsapp och 7 000 betalningar i betalautomater.

Bolaget omsätter drygt 600 miljoner kronor och förvaltar parkeringsanläggningar till ett värde av drygt 2 440 miljoner kronor och vi är ca 90 medarbetare. Bolaget tillhör koncernen Lokaler, som består av koncernmodern Higab och Älvstranden utveckling och är en del av Stadshuskoncernen.

Parkering är en fråga som är viktig för många människor och är en pusselbit i det som kallas hållbar mobilitet. För att skapa det nu och i morgon behöver vi alla slags kompetenser.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201451166".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Simona Möller
simona.moller@randstad.se
+4670793245

Jobbnummer
8168559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: