Administrativ chef/Utvecklingsstrateg

Nybro kommun, Samhällsbyggnad / Ekonomichefsjobb / Nybro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Nybro, Emmaboda, Kalmar, Lessebo, Mörbylånga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nybro kommun, Samhällsbyggnad i Nybro

Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher.
Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil.
I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen.

Administrativa verksamheten inom Samhällsbyggnad arbetar förutom förvaltningsadministration med kartor och GIS, energirådgivning samt miljöstrategiskt arbete. Inom förvaltningen hanteras även frågor som rör myndighetsutövning, fastigheter/lokalförsörjning, sport- och fritid, måltidsservice, städservice, gata och trafik, stadsmiljö och park, fysisk planering, mark- och exploatering samt naturvård.

Publiceringsdatum
2014-05-14

Arbetsuppgifter
Din roll blir både operativ och strategisk. Dina främsta arbetsuppgifter består i att stödja förvaltningsledningen i olika projekt och utvecklingsfrågor samt göra utredningar. Det är du som driver förvaltningens arbete med vårt styr- och ledningssystem.

I ditt uppdrag ingår att:
• samverka med alla nivåer i organisationen och bjuda in till samarbete
• initiera, fånga upp och driva kvalitets- och utvecklingsfrågor
• hitta former för och hålla samman det systematiska kvalitetsarbetet och stötta och inspirera cheferna i detta
• omvärldsbevakning
• genomföra utredningar inom verksamhetsområdet och utarbeta svar till olika myndigheter

I uppdraget ingår även andra administrativa uppdrag.
Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp.

Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.

Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har lämplig akademisk utbildning
• har förmåga att skapa ett gott samarbetsklimat
• har god kommunikativ förmåga
• har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Stor vikt kommer även att läggas vid din personliga lämplighet.
Erfarenhet från kvalificerat utvecklings- och utredningsarbete, av processinriktad projektledning samt erfarenhet av arbete med kvalitetsledningssystem är en merit. Krav på körkort B

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Omgående rekrytering Vi förbehåller oss rätten till löpande rekrytering

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-03
Ange följande referens när du ansöker: 14-57
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Leandersson, Samhällsbyggnadschef 0481-453 61 marie.leandersson@nybro.se

Facklig kontakt
Helen Thörnvall, Sv Ingenjörer 0481-453 84 helen.thornvall@nybro.se
Karolina Persson, Vision 0481-453 83 karolina.persson@nybro.se

Företag
Nybro kommun, Samhällsbyggnad

Adress
Nybro kommun, Samhällsbyggnad
Dunderbergsgatan 2
38280 NYBRO

Kontorsadress
38280 Nybro

Jobbnummer
1874040

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nybro kommun, Samhällsbyggnad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nybro kommun, Samhällsbyggnad: