Administrativ chef till Stockholms stadsbibliotek
Stockholms stadsbibliotek / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stadsbibliotek i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Kulturförvaltningen arbetar på uppdrag av kulturnämnden. Verksamheten omfattar Kulturskolan, Liljevalchs konsthall, Stadsbiblioteket samt Stadsmuseet med Medeltidsmuseet och Stockholmia. Vi svarar också för stadens kulturstöd, Ungdomsfestivalen "We Are STHLM", kulturfestivalen, medborgarskapsceremonin och för en rad projekt m m. Kulturförvaltningen har ca 900 anställda. Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Stockholms stadsbibliotek består av Stadsbiblioteket, Internationella biblioteket, Regionbiblioteket Stockholm, 40 stadsdelsbibliotek samt drygt 50 bibliotek på sjukhus och andra vårdinstitutioner. Stockholms stadsbibliotek har ca 420 anställda.
Vi förutsätter att du liksom vi sätter besökaren i centrum. Ditt uppdrag är att med fantasi och kunskap medverka till att forma ett bibliotek som är tillgängligt och angeläget för alla. Du kommer till ett stadsbibliotek i stark utveckling och med goda utvecklingsmöjligheter för den enskilde medarbetaren.
Du leder en administrativ enhet med cirka 10 medarbetare som arbetar med verksamhetsstöd för hela organisationen inom områdena ekonomi, personal, utredning, säkerhet, organisationsövergripande projektledning samt fastighets- och lokalfrågor. Enheten är placerad i Rinkeby tillsammans med Kulturförvaltningens övriga administrativa resurser. En översyn av den administrativa enhetens uppdrag och bemanning har precis inletts och den processen kommer du att leda.
Publiceringsdatum2015-06-25ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta med Stockholm stadsbiblioteks övergripande verksamhetsutveckling, ekonomiplanering och uppföljning inkluderande bokslut, delårsrapporter, prognoser och liknande rapportering. I arbetet ingår också att stödja organisationens chefer med frågor inom budget, kalkyler och andra ekonomiska underlag samt att tillsammans med dina medarbetare utgöra ett konsultativt stöd för linjeverksamheten. Här ligger inom enhetens arbetsområden avdelningens fastighetsfrågor med ett antal pågående större ombyggnadsprojekt samt avtalsförvaltning och vissa upphandlingsfrågor. Inom enheten är också avdelningens organisationsövergripande utrednings- och projektledningsresurser placerade, samt samordningen av telefonifrågor.
En viktig del i arbetet är att arbeta nära och vara ett stöd för avdelningschefen i olika strategiska frågor med tonvikt på ekonomi och lokalfrågor, du sitter också med i avdelningens ledningsgrupp.
KvalifikationerFör att arbeta på denna tjänst har du en ekonomexamen på universitetsnivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig och har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst tre år. Gärna i en arbetsledande position och med erfarenhet från ledningsgruppsarbete.
ÖVRIGT
Vi erbjuder:
• en tillsvidareanställning på handläggarnivå (ex. projektledare) inom kulturförvaltningen med ett tidsbegränsat chefsförordnande på fyra år med möjlighet till förlängning.
Intervjuer kommer att äga rum den 2 eller 3 september.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-10-01 eller efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön Månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-24
Ange följande referens när du ansöker: 78/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatti Hoflin, Stadsbibliotekarie 08-508 31 111
Facklig kontaktAnna William-Olsson, Saco 076-1294620
Karin Wrannvik, Ledarna
Görel Norlén, Vision 08-508 301 63
FöretagStockholms Stadsbibliotek
AdressStockholms Stadsbibliotek
Box 8100
16308 Spånga
KontorsadressAskebykroken 13 16308 Rinkeby
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2354643
Observera att sista ansökningsdag har passerat.