Administrativ chef till sektor barn och utbildning
Skövde kommun, Sektor barn och utbildning / Elektronikjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Sektor barn och utbildning i Skövde Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Skövde är en kommun som satsar offensivt på utbildning på alla nivåer. Sektor barn och utbildning, Skövdes största sektor, erbjuder en god, kreativ, lärande och utvecklande förskole- och skolmiljö för barn och ungdomar och eftersträvar en pedagogisk helhetssyn från 1 - 20 år. Vi har ett bra utvecklingsklimat som skapar goda förutsättningar för skolutveckling.
Sektor barn och utbildning arbetar löpande med utveckling av stödet till våra enheter och söker nu en nyfiken och driven administrativ chef för ledning av förskolans och grundskolans administrativa stöd. Gillar du att bygga relationer och att arbeta i en dynamisk verksamhet med stimulerande arbetsmiljö? Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2018-07-25ArbetsuppgifterSom administrativ chef ansvarar du över de verksamhetsadministratörer som stöttar förskolan och grundskolan. Ditt uppdrag innebär att aktivt organisera, utveckla och stärka deras arbete i syfte att forma rollen som verksamhetsadministratör efter dagens och framtidens behov. Du har även det operativa lokalansvaret och är fastighetsförvaltarens kontakt in mot skolorna. Du ansvarar för att rapportera kring verksamhet och budget regelbundet under året, vilket innefattar att analysera och följa upp resultat för din enhet.
I rollen som administrativ chef ingår du i sektorsstaben och har ett nära samarbete med övriga stödfunktioner. Du är direkt underställd stabschefen. Du ingår även i kommunens chefsnätverk och deltar i Skövde kommuns ledarutvecklingsprogram.
KvalifikationerFör att trivas i rollen behöver du:
• Akademisk examen inom relevant ämnesområde, eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.
• Flerårig erfarenhet av varierande administrativa arbetsuppgifter, gärna kopplat till skolområdet.
• God förmåga att samarbeta och skapa goda relationer med både interna och externa aktörer för att förvalta den positiva anda som verksamheten står för.
• God digital och skriftlig förmåga.
Som person är du ansvarstagande och processorienterad, och har förmågan att se lösningar vilket driver arbetet framåt. Du är en strukturerad, noggrann och kvalitetsinriktad person som är lyhörd för omgivningens behov. Du har ett engagerat ledarskap och förmåga att leda och inspirera dina medarbetare till att arbeta effektivt mot verksamhetens mål.
Erfarenhet av ledarskap och utvecklingsarbete är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet för arbetet.
ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-24
Ange följande referens när du ansöker: A688982b
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Hellman
Emma.hellman@skovde.se 0500-49 80 00
Heidi Granfors 0500-49 83 98
FöretagSkövde kommun, Sektor barn och utbildning
AdressSkövde kommun, Sektor barn och utbildning
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE
KontorsadressFredsgatan 4 SKÖVDE
Jobbnummer 4263042
Observera att sista ansökningsdag har passerat.