Administrativ chef till Plan & Bygg

Kungsbacka Kommun / Ekonomichefsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se

Vill du vara med och skapa förutsättningar för Plan & Byggavdelningens administrativa enhet? Vi erbjuder en spännande och betydande roll där du ansvarar för att leda medarbetarna, vara med och utveckla verksamhetens administrativa arbete och bidra med din sakkunskap!

Om oss på förvaltningen för Plan & Bygg i Kungsbacka
Vårt uppdrag är kort och gott att säkerställa en god samhällsbyggnad.

Vi är ett 70-tal medarbetare som hjälper invånare och företagare med bygglov, arbetar med detaljplaner och planprogram, samt hanterar kommunens kartverk.

Rollen som Administrativ chef hos oss
Som chef för vår administrativa avdelning kommer du leda och utveckla arbetet på den administrativa enheten. Det innebär att du blir chef för en grupp på 13 personer som arbetar med registrering och annan administrativ hantering av handlingar, nämndadministration, ekonomi, arkiv och många andra uppgifter inom området.

I rollen ingår verksamhetsansvar, budgetansvar och ansvar för ekonomistyrningen. Du ingår i ledningsgruppen och är ett viktigt stöd för förvaltningschefen i arbetet med måluppföljningar och kvalitetsutveckling.

Du kommer att ha ett nära samarbete med såväl medarbetare inom Plan & Bygg, invånare och övriga delar av organisationen, framförallt förvaltningarna Miljö & Hälsoskydd och Kommunledningskontoret.

Publiceringsdatum
2016-06-17

Profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration, ekonomi eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har flerårig erfarenhet inom verksamhetsområdet och ledarerfarenhet inom offentlig verksamhet sedan tidigare.  Har du chefserfarenhet från att leda administratörer, ekonomer, nämndsekreterare eller handläggare, ser vi det som meriterande.

Det är också positivt om du har erfarenhet av att leda inom bygglovsområdet.

Ett krav är att du är bekant med offentlighet och sekretesslagen och har grundläggande kunskaper inom samhällsbyggnad.

Som ledare motiverar, inspirerar och samordnar du din personalgrupp så att ni tillsammans når verksamhetens gemensamma mål. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp och håller tidsramar. Vidare är du en tydlig ledare som lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Slutligen ser vi att du har lätt för att samarbetar bra med andra och du är duktig på att skapa kontakter och underhålla relationer.

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 17 juli 2016! Urval sker dock löpande så ansök gärna redan idag.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Snarast efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-17
Ange följande referens när du ansöker: 2016/515
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gabriella Köhler Graf 0300-83 43 63

Företag
Kungsbacka kommun

Adress
Kungsbacka kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka

Kontorsadress
Storgatan 37

Jobbnummer
2912838

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: