Administrativ chef till DB Schenker i Södertälje!

Performiq AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Performiq AB i Södertälje, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka, Huddinge eller i hela Sverige

Tjänstebeskrivning & erbjudande
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster inom lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Vi har en spännande tid framför oss efter uppstarten av en helt ny arbetsplats på Södertäljedistriktet! Är du redo för nya utmaningar och vill vara med på resan? Här ges du en unik möjlighet att vara delaktig i utvecklingen av en ny verksamhet som bara är ett år gammal.
På DB Schenker erbjuds även ett flertal förmåner för våra anställda:
• Anställda får hyra semesterboende till förmånligt pris i form av stugor eller lägenheter på ett flertal sommar-och vinterdestinationer i Sverige samt Österrike.
• Friskvård och företagshälsovård
• Stort internt utbud av kurser och utbildningar för vidareutbildning

Som Business service manager ansvarar du för större delen av den administrativa personalen på distriktet och förväntas vidareutveckla egna processer och säkerställa hög kvalité ut mot kund.

Du blir en del av Distrikt Södertäljes ledningsgrupp och rapporterar till Distriktschefen. Rollen innebär såväl operativt som strategiskt ledarskap och du kommer stimuleras dagligen av den dynamiska miljön Logistik-Transportbranschen erbjuder.
Som chef för Business Service ser vi att du skapar förutsättningar för motiverade och engagerade medarbetare. Business Services omfattar den administrativa produktionen på distrikten och består av bokning, trafikledning, fakturering, indata, produktionssupport samt palladministration.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
• Säkerställa att arbetsgrupperna inom Business services följer angivna processer i syfte att effektivera trafikproduktionen, administration och back office-funktioner.
• Ansvara för lokal verksamhetsutveckling och att affärsplanen efterföljs i verksamheten.
• Initiera och genomföra kvalitetsförbättringar för att säkerställa kvalitet inom administrativa produktionen.
• Delta och driva frågor inom distriktets ledningsgrupp samt delta i gemensamma forum inom ramen för Business Services.
• Ha löpande kontakt och samarbete med våra åkerier och delta i kvalitets- och utvecklingsarbetet med våra större kunder.
• Utveckla samarbetet med övriga distrikt, inom Sverige samt i övriga europeiska länder.
• Arbeta med ständiga förbättringar inom ramen för verksamhetsområdet och jobba löpande md att hitta kostnadseffektiva lösningar.

Personprofil
För att du ska trivas och lyckas hos oss är du en person som älskar samarbete och du vill vara en del av en stark grupp. Du har en bra kommunikativ förmåga i både i skrift och tal, och du behärskar svenska och engelska på en professionell nivå.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en ledningsgrupp, gärna inom logistik- eller transportsektorn. Din entusiasm och positiva energi smittar av sig på dina medarbetare och du är en inspirerande ledare som får medarbetarna att tro på sig själva. Du är en driven problemlösare som har lätt för att knyta kontakter internt och externt för att gemensamt hitta effektiva arbetssätt.

Publiceringsdatum
2023-06-09

Övrig information
Start: omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: heltid och tillsvidare
Arbetstider: kontorstider med flexibel arbetstid
Plats: Almnäsvägen 20, Södertälje

PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Filip Lundström på filip.lundstrom@performiq.se Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7713".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Performiq AB (org.nr 556785-2677), http://www.performiq.se/

Arbetsplats
PerformIQ Work AB

Kontakt
Filip Lundström
filip.lundstrom@performiq.se

Jobbnummer
7866251

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Performiq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Performiq AB: