Administrativ chef till Arvika Kommun

Qtym AB / Chefsjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Qtym AB i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss!
Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna.
I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också!

Administrativ Chef - Arvika Kommun
Är du en modig och tillitsbaserad ledare med erfarenhet av kommunal förvaltning och ett starkt intresse för att driva utveckling inom administrativa processer? Då kan du vara den vi söker till rollen som Administrativ chef hos Arvika Kommun!

Publiceringsdatum
2024-09-19

Om tjänsten
I rollen som Administrativ chef kommer du att ansvara för ledningen av Kansliet, som omfattar Överförmyndarenheten och Kanslifunktionen. Ditt ansvarsområde inkluderar arbetsledning, personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar.

Du leder och stöttar ett team av medarbetare inom Kanslifunktionen som utgörs av sekreterargruppen, registratorer, arkiv, kundtjänst, kontorsservice och växel.
Överförmyndarenheten har en enhetschef som rapporterar direkt till den administrativa chefen. Du i din tur och rapporterar direkt till den biträdande kommundirektören och ingår i ledningsgruppen för Verksamhetsstöd.

Du ansvarar för att leda och inspirera din personalgrupp med ett modigt och förtroendeskapande ledarskap, där du skapar förutsättningar för att både individer och team ska växa och utvecklas. Du fungerar som ett centralt stöd för både den egna och andra avdelningar inom kommunen, och med din erfarenhet och kunskap inom kommunala styrdokument och lagar säkerställer du att de administrativa processerna följer riktlinjerna.

Som ledare är du inte rädd för att ta itu med svåra situationer och skapa lösningar som för organisationen framåt. Du är trygg inom områden som kommunallag, förvaltningslag och tryckfrihetsförordning, och kan ge tydlig vägledning i komplexa ärenden, exempelvis i frågor som rör offentlighetsprincipen och andra juridiska tolkningar. Genom ditt samordnande arbete skapar du en effektiv och rättssäker förvaltning som inte bara stödjer kommunens verksamhet, utan också aktivt bidrar till att utveckla och skickliggöra kommunens politiker, så att de kan fatta välgrundade beslut för Arvika kommuns framtid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning inom statskunskap, offentlig förvaltning, juridik eller annan relevant inriktning.

• Erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet (krav).

• Dokumenterad erfarenhet av ledarskap och förändringsarbete.

• Erfarenhet av att leda och utveckla administrativa processer.

• God förståelse för offentlig förvaltning och juridiska frågor.

• Mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal nämndadministration och kunskaper inom förvaltningsrätt.

Dina personliga egenskaper
Som person är du strukturerad och noggrann, med förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är en ledare som skapar engagemang och delaktighet bland dina medarbetare. Du är också en relationsbyggare med god kommunikativ förmåga och har ett starkt intresse för att utveckla och implementera nya arbetsmetoder och processer.

Vi erbjuder
Du får tillgång till ett utvecklande ledarskapsprogram och möjlighet att delta i ledarforum med intressanta ämnen som stöd för din ledarroll. Du kommer att arbeta i en framåtblickande kommunal organisation som är under ständig utveckling, inklusive samarbeten med andra kommuner för att exempelvis skapa ett gemensamt e-arkiv.

Som Administrativ chef i Arvika kommun får du möjlighet att bidra till att forma en förvaltning som stödjer Arvika kommuns vision om "Ett Arvika som glöder". Visionen speglar vår strävan att skapa ett samhälle som genomsyras av kreativitet, gemenskap och hållbarhet. Du kommer att vara en viktig person i denna utveckling, där ditt ledarskap och din sakkunskap bidrar till att lyfta fram och stärka de lokala krafter och den innovationsanda som driver oss framåt.

Intresseanmälan till tjänsten
Skicka in din intresseanmälan för tjänsten via formuläret nedan senast den 20 oktober. Urval sker löpande, så vänta inte till sista dagen.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Graflund 070-423 34 23, sofia.graflund@qtym.se

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra kandidater ber vi dig skicka in din intresseanmälan digitalt via formuläret nedan.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Qtym AB (org.nr 556389-2081)

Arbetsplats
Qtym

Jobbnummer
8909669

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Qtym AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Qtym AB: