Administrativ chef rekryteras till Prevent

Experis / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2019-04-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ chef rekryteras till Prevent" (publicerad 2019-05-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Täby eller i hela Sverige

Om Prevent

Prevent förmedlar kunskaper som hjälper företagen att förbättra arbetsmiljön. Vi underlättar för arbetsplatserna att skapa en god arbetsmiljö genom att informera, utbilda och ta fram användbara produkter som är till hjälp i arbetsmiljöarbetet. Vi är en ideell organisation som ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK. Det innebär att allt vi gör är framtaget av arbetsgivare och fackförbund tillsammans.

Prevent arbetar verksamhetsbaserat i moderna lokaler vid Medborgarplatsen. Vi arbetar hälsofrämjande och värdeorden är öppenhet, respekt och omtanke. Prevent har kollektivavtal. Mer information hittar du på prevent.se.

<p>Är du den vi söker för rollen som administrativ chef? Prevent söker en chef med ansvar för avdelningen Verksamhetsstöd och service. Gillar du att jobba med många frågor och leda arbetet med ekonomi, arbetsmiljö, personalfrågor och administrativ effektivitet? Då kan detta vara jobbet för dig!</p>
<p>Är du den vi söker för rollen som administrativ chef? Prevent söker en chef med ansvar för avdelningen Verksamhetsstöd och service. Gillar du att jobba med många frågor och leda arbetet med ekonomi, arbetsmiljö, personalfrågor och administrativ effektivitet? Då kan detta vara jobbet för dig!

Publiceringsdatum
2019-04-04

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ chef är du en av fyra avdelningschefer i ledningsgruppen och har personalansvar för en grupp.

Avdelningen jobbar med

* Redovisningsarbetet och budgetprocessen inklusive uppföljning och analys av utfall samt ekonomiska prognoser (NAV).
* Stora upphandlingar samt modell för prissättning av Prevents produkter.
* Strategiskt personalarbete och kompetensförsörjningsfrågor.
* Avtals- och personaladministration.
* Samordningen av det interna arbetsmiljöarbetet och tillsammans med vd förhandla och samverka med skyddsombud och fack.
* Lokal- och inköpsfrågor av kontorsutrustning och tjänster.
* Att bistå vd i verksamhetsstyrningen med löpande administrativt stöd.



Prevent arbetar med att ständigt utveckla verksamheten. På avdelningen pågår bland annat ett utvecklingsarbete med att effektivisera och redovisa av verksamhetsnyttan på nya sätt med stöd av administrativa system. Det strategiska personalarbetet och kompetensförsörjningsprocessen är också områden som behöver mer uppmärksamhet framåt.

Vem är du?

Du har erfarenhet som chef och förmåga att växla mellan att arbeta strategiskt och operativt. Du har kunskaper och erfarenhet inom både ekonomi- och HR området och har ett modernt digitalt arbetssätt. Gärna en högskoleutbildning inom ekonomi kombinerat med HR-utbildning. Det är önskvärt att du har erfarenhet från verksamhet som består av både anslagsfinansierad verksamhet och traditionell näringsverksamhet. För att lyckas och trivas i din roll behöver du vara

• strukturerad, uthållig och kvalitetsmedveten

• coachande och kommunikativ med en positiv utåtriktad personlighet

• intresserad av arbetsmiljö och arbetslivsfrågor.

Vad kan Prevent erbjuda dig?

Prevent kan erbjuda dig en intressant tjänst där du har möjlighet att vara med och leda den utvecklingsfas som Prevent befinner sig i. Du kommer att få arbeta med företagsmålet att göra nytta för samhället inom arbetsmiljö.



Kom och jobba hos oss!

<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/Y-RoAX9YkGY" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Välkommen till Prevents utbildningscenter!

<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/DduH3gvkQB0" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>



Kontaktperson

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lotta Holme på 08-452 3328.



Välkommen med din ansökan!</p>

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-02
Ange följande referens när du ansöker: 55787720-826d-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lotta Holme Lotta.Holme@se.experis.com +46703774834

Företag
Experis

Adress
Experis
11828
11828 0180

Kontorsadress
Södermalmsallén 36.

Jobbnummer
4711214

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: