Administrativ chef/Nämndsekreterare till ny förvaltning
Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som hela tiden vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens. Detta vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen.
Falu kommuns Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltning bildas den 1 januari 2015 och kommer att hantera frågor rörande bygg, miljö, stadsbyggnad, näringsliv, trafik och stadsmiljö. Det är tre förvaltningar som slås samman och vi kommer att arbeta med kommunstyrelse, myndighetsnämnd och miljö- och samhällsbyggnadsnämnd. Totalt blir vi drygt 100 medarbetare. Administrationen på förvaltningarna slås samman och bildar en administrativ avdelning med drygt 10 anställda.
Ett Större Falun är Falu kommuns vision och värderingarna Enkel att samarbeta med samt Till nytt för Faluborna ska prägla vårt arbetssätt i den nybildade förvaltningen.
Vi söker nu en medarbetare som dels blir administrativ chef på den nybilade administrativa avdelningen men som också blir nämndsekreterare till den nybildade myndighetsnämnden. Tjänsten är organiserad direkt under förvaltningschefen.
Publiceringsdatum2014-07-06Dina arbetsuppgifter• Den nämndsadministrativa processen, vilket innebär registrering av allmänna handlingar, förberedelser och kallelser till myndighetsnämnden, skriva protokoll vid dessa sammanträden etc.
• Delta i att utveckla en kommungemensam process kring dokument- och ärendehantering med övriga nätverk inom Falu kommun.
• Stötta ordförande, ledamöter och förvaltningschef i grundläggande förvaltningsrätt och juridik inom plan- och bygglagen, miljöbalken och livsmedelslagstiftningen
• Vara chef för de anställda inom administrativa avdelningen som omfattar nämndadministration även för miljö- och samhällsbyggnadsnämnden, registratur, arkiv, ekonomi och personalfrågor för hela förvaltningen. Du ansvarar för styrningen och uppföljning av verksamheten och har personal och budgetansvar.
Kvalifikationer• Lämplig högskoleutbildning och/eller erfarenhet som prövas likvärdig
• Kunskap i kommunal- och förvaltningsrätt samt den kommunala ärendeprocessen
• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare
• Tydliga ledaregenskaper och gärna ledarerfarenhet
• Kommunikativ med god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
Vi ser att du är noggrann, strukturerad, ha förmåga att kunna arbeta självständigt och kunna ge professionell service. Det är viktigt att du har god förmåga att samarbeta med kollegor och förtroendevalda. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Meriterande
• Kunskap i plan- och bygglagen, miljöbalken och livsmedelslagstiftningen
• Erfarenhet av chefskap
Anställningsvilkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Övrig informationKopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.
I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Sista ansökningsdag
2014-08-17
Upplysningar
Margaretha Åslund, Stadsbyggnadschef, tfn: 023-826 27
Christina Holback, Förvaltningschef Trafik och fritid, tfn: 023-862 81
Fackliga företrädare
Krister Rosendahl, SACO, tfn: 023-821 98
Mikael Forsberg, Vision, tfn: 023-864 90
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
AdressFalu kommun
Falun
79131 .
KontorsadressFalun
Jobbnummer 1932242
Observera att sista ansökningsdag har passerat.