Administrativ chef inom vård och omsorg

Linköpings kommun / Chefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Tjänsten är placerad inom förvaltningen Leanlink som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt med vård, stöd och omsorg, för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2023-10-30

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en administrativ chef som vill vara med på en spännande resa i samband med en organisationsförändring och utformandet av en ny tjänst!

I rollen som administrativ chef ansvarar du för att leda och digitalisera förvaltningens administrativa arbete. Du kommer kontinuerligt arbeta med och säkerställa att bland annat ärendehantering, diarieföring, registrering och hantering av inkommande handlingar hanteras på ett adekvat sätt i hela förvaltningen utifrån gällande lagar och regler. Rollen innefattar även arkivansvar mot Stadsarkivet.

Vidare har du ansvar för att verkställa vård- och äldreomsorgsnämndens mål och omsätta dessa i aktiviteter på medarbetarnivå utifrån styrmodellen för stabens verksamheter. Du förväntas säkerställa att enheten har en anpassad organisation, med kompetens och resurser som bygger på enhetens uppdrag. Rollen innefattar ansvar för personal, verksamhet och till viss del ekonomi på enheten.

Du leder det administrativa arbetet inom förvaltningen och samverkar med andra interna förvaltningar och verksamheter såsom Stadsarkivet och kommunens interna IT-organisation, LKDATA.

Ditt uppdrag kan komma att utvecklas i linje med att förvaltningen kliver in i en ny organisation.

Din arbetsplats
Förvaltningen kliver år 2024 in i en interimsorganisation där du kommer arbeta riktat mot vård- och äldreomsorgsnämnden. Förvaltningen som du organisatoriskt tillhör kommer att ha ett helhetsansvar för myndighetsutövning, planering, beställning, utförande och uppföljning inom äldreomsorgen. Här samverkar du med förvaltningens övriga chefer gällande ditt arkivansvar och digitaliseringen av de administrativa processerna.

Enheten du ledar har ansvar för administrativt stöd till Vård och Omsorgsdirektören och består i dagsläget av fyra medarbetare. Här finns chefssekreterare, nämndsekreterare och registratorer.Det administrativa stödet innefattar registratur, arkiv och arkivplan, diarie och diarieföring samt arbete med informationshanteringsplaner. Enheten ansvarar även för hantering av inkomna handlingar, fysisk post, e-mail och GDPR-frågor. Medarbetare inom enheten ansvarar även för personaladministration för förvaltningens kontorspersonal samt ärendeberedning inför nämnden.

Du som söker
Vi söker dig som har högskoleutbildning med samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning, alternativt annan utbildning eller gedigen yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant och likvärdig för tjänsten. För rollen är det viktigt och ett krav att du har erfarenhet av att arbeta med dataskyddsförordningen (GDPR) och informationssäkerhet. Du har även erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och har du chefserfarenhet och erfarenhet inom arkivtjänst ses det som meriterande. Kunskap om dataskyddsförordningen (GDPR), offentlighetsprincipen, allmänna handlingar och arkivlagen är ett krav för tjänsten.

Förvaltningen står inför en förändringsresa och detta ser du som en spännande utmaning. Du har förmågan att se möjligheter i förändringar och genomför förändringsarbete på ett strukturerat sätt med helhetsperspektivet i åtanke. Då rollen innebär samverkan med andra funktioner inom kommunen ser vi att du samarbetar väl med andra och kommunicerar med dem på ett tydligt och lyhört sätt.

Rollen innefattar ett övergripande ansvar för förvaltningens administration vilket kräver en god förmåga att se till helheten i ditt arbete. Likväl är ledarskapsförmågan mycket viktig där du skapar engagemang och delaktighet hos dina medarbetare.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan den 9:e november. I denna rekrytering använder vi oss av tester som en del i vår bedömning. Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Förvaltningen tillämpar i dagsläget chefsförordnande vilket innebär att tjänsten är en tillsvidareanställning inom grundprofessionen med ett tidsbegränsat förordnande som chef.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 11996

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings kommun (org.nr 212000-0449), http://www.linkoping.se/

Kontakt
HR-konsult
Matilda Pettersson
Matilda.M.Pettersson@linkoping.se
013-205769

Jobbnummer
8225882

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: