Administrativ chef

Norbergs Kommun / Chefsjobb / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Norberg, Fagersta, Avesta, Hedemora, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg, Fagersta eller i hela Sverige

Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.

Om arbetsplatsen
Kommunledningskontoret består av kommunledning, HR, strateger, kostenhet och administrativ enhet. Enheten samordnar och ansvarar för ärendehanteringen för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, kommunstyrelsens diarium, arkiv, posthantering, övergripande kvalitetsutveckling, juridiska frågor, utredningar, budget- och årsbokslut samt kontorsservice med samordning i kommunhuset.

Vill du arbeta med följande?
Viktigt för dig är en vilja att arbeta med utveckling av administrativa processer, sätta medarbetare i centrum och tillsammans skapa glädje och inspiration. Du uppmuntrar till samarbete och nytänkande som leder till resultat. Du är ett bollplank och stöd till medarbetare inom enheten och till chefer, förtroendevalda och allmänhet. Flera intressanta utvecklingsprojekt pågår inom den administrativa enheten som leder tillsammans med enhetens medarbetare.

Vill du arbeta med följande?
Ledningskontorets enhet administration söker en chef som kommer att leda, planera och följa upp arbetet så att det bedrivs effektivt och rättssäkert. Du arbetar för att utveckla vår dokumenthantering och andra administrativa processer genom att använda digitaliseringens möjligheter. Du fungerar också som utredare baserat på uppdrag, motioner och medborgarförslag och hanterar flera avtal samt kan vid behov gå in som sekreterare. Tjänsten är omväxlande, utåtriktad och innebär många kontakter, såväl inom kommunen som externt. Administrativa enheten utgör ofta första vägen in till kommunen vilket innebär att ge god service samt vägledning till olika målgrupper. Du är tillsammans med medarbetare inom enheten en administrativ resurs för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess utskott samt kommunchefen och sektorerna inom det nämndadministrativa området. Du kommer att vara delaktig i kommunens övergripande utvecklingsarbete.

Vem är du?
Du har en relevant akademisk examen, någon form av juridisk eller statsvetenskaplig inriktning eller det som bedöms likvärdigt. Det är ett krav att du har erfarenhet av arbete från en politiskt styrd miljö. Du är personligt mogen med hög integritet. Du är omdömesgill i ditt beslutsfattande och verkar för ett gott samarbetsklimat internt och externt. Eftersom enheten är centralt placerad inom kommunen berör den flera förvaltningar och samarbetsorgan. Du behöver ha ett helhetstänkande utifrån olika kulturer, förutsättningar och lagrum. Förutom planerade utvecklingsprojekt är arbetet också händelsestyrt. Du behöver ha förmåga att kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt och utföra uppgifter med hög kvalitet. Eftersom vissa sammanträden sker på kvällstid förekommer ibland kvällstjänstgöring. Du kan vara en erfaren chef men tjänsten kan också vara ditt första chefsjobb efter längre erfarenhet av administrativa uppgifter i en politiskt styrd miljö. Goda IT-kunskaper samt god svenska i tal och skrift krävs. Vi lägger stor vikt vid dina ledaregenskaper och din förmåga att leda förändringsarbete. Sänd din ansökan och beskriv varför du vill bli administrativ chef i Norbergs kommun.

Det här är meriterande
Meriterande är erfarenhet av utredningsuppdrag och nämndadministration inom kommunal verksamhet samt juridiska kunskaper samt styrande regelverk för kommunernas verksamhet bland annat kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen. Meriterande är också erfarenhet av ärendehanteringssystemet Public 360. Erfarenhet av arbete med avtal är särskilt meriterande.

OMFATTNING OCH TILLTRÄDE
Heltid 100 %, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag den 5 januari 2020.

KONTAKTPERSONER
Hannu Högberg, kommunchef
Telefon: 0223-291 26
E-postadress: hannu.hogberg@norberg.se
Sonja Eriksson, HR-chef
Telefon 0223-29294
E-postadress: Sonja.eriksson@norberg.se

FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Fackliga företrädare nås via kommunens växel: 0223-290 00

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-12-12

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norbergs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "LK 11/19".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norbergs kommun (org.nr 212000-2072)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
4998057

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norbergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norbergs Kommun: