Administrativ chef - Stockholms Stad - Ekonomichefsjobb i Stockholm
Administrativ chef
Stockholms Stad / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.




Publiceringsdatum
2018-02-22

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ chef har du en central funktion på skolan och ansvarar för att administrativa strukturer och flöden är väl anpassade för verksamhetens behov.

Du är en del av ledningsgruppen och verkar över hela skolan. Arbetet som administrativ chef är mångfacetterat och innebär att du deltar i många stora och små processer vilket ställer krav på att du är strukturerad och en god kommunikatör. Du arbetar mot tre olika ekonomiska enheter med separata budgetar.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att leda och ansvara för en personalgrupp inom ekonomi, IT och vaktmästeri/lokal. Du arbetar nära rektorer och en administrativ chef ansvarig för schema, expedition, PA och bibliotek.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
- Ekonomi
- IT & telefoni
- Lokaler och säkerhet (fysisk arbetsmiljö)
- Inköp/upphandling
- Ledning
- Personalansvar
- Städavtal

Arbetsbelastningen är tidvis hög med förekommande arbetstoppar.



Kvalifikationer
Vi söker en högskoleutbildad ekonom, eller motsvarande. Du bör ha minst 5 års arbetslivserfarenhet av kvalificerat arbete, varav minst 1 år i en motsvarande tjänst.

Önskade förmågor

- Organisera, strukturera och effektivisera aktuella ansvarsområden
- Kommunicera effektivt och ändamålsenligt
- Använda IT effektivt, noggrant och utifrån tjänsten behärska nödvändiga applikationer (t.ex. Word, Outlook, Excel, Powerpoint, Agresso etc.)
- Arbetsleda och följa upp överenskommelser och avtal

Nödvändiga kvalifikationer

Du ska ha dokumenterad utbildning och erfarenhet inom följande områden:

- Ekonomistyrning - ink. budget, resultatuppföljning och analys etc.
- Redovisning

Du ska ha dokumenterad erfarenhet inom följande områden:

- Arbetsledning
- Inköp, offentlig upphandling (LOU)
- Lokaladministration
- Administrativa rutiner

Meriterande kvalifikationer

Dokumenterad erfarenhet/utbildning av/inom:

- Stockholms stads nuvarande verksamhetssystem som Agresso, BER, ILS/Stratsys, Jobbaistan, IA, Lisa, Beslutsstöd, WinLAS
- Organisation/management
- IT-strategi, processledning och inköp
- GS-IT
- Kommunal/offentlig verksamhet
- Marknadsföring
- Renoveringsprojekt, lokalförändringar och samarbete med fastighetsägaren Sisab
- AmL, systematiskt arbetsmiljöarbete och systematiskt brandskyddsarbete
- Samverkansfrågor, MBL, lönerevision
- Säkerhet och skyddsfrågor
- Arkiv och diarieföring
- Städ och lokalunderhåll

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-08
Ange följande referens när du ansöker: 2018/1165
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Lindström 0739212230

Företag
Stockholms stad

Adress
Stockholms stad
Polhemsgatan 35
10420 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 35

Jobbnummer
3981905

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad: