Administrativ chef

Lerums kommun, Administration / Ekonomichefsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administration i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

För att nå vår vision, Sveriges ledande miljökommun, behöver vi Sveriges bästa chefer. För den resultatfokuserade som har mod att pröva nya idéer erbjuder vi en utvecklande och kreativ arbetsmiljö där även ett misslyckande ses som en del i processen att nå vår vision.

Publiceringsdatum
2015-05-12

Arbetsuppgifter
Sektor stöd och omsorg i Lerums kommun ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och funktionshinderverksamhet. Administrativa enheten tillhör sektorns stab och administration. Administrativa enhetens arbetsuppgifter består i att stödja sektorn med att utveckla och samordna administrativa processer, diarieföring/arkivering, in-utbetalningar och kundmottagning.

Som administrativ enhetschef är du en del av verksamhetsområdet Stab och administrations ledning. Du planerar, samordnar och leder verksamheten så att administrativa enheten utvecklas i enlighet med antagna styrdokument och utifrån ett tydligt medborgare- och kundfokus. I uppdraget ingår att utveckla och uppdatera sektorns processer inom administration och kvalitet för att åstadkomma ökad systematik och förutsägbarhet.

Kvalifikationer
• Relevant akademisk examen, gärna t.ex. socionom, jurist, offentlig förvaltning etc.
• Ett par års chefserfarenhet med personal-, budget- och verksamhetsansvar
• Erfarenhet från arbete inom ramen för socialtjänstlagen, lagen om särskilt stöd till vissa funktionshindrade eller hälso- och sjukvårdslagen. Meriterande är avgiftshantering, överklagan etc.
• Är trygg och tydlig i ledarrollen med intresse och respekt för medarbetaren
• Erfarenhet från förändringsarbete
• Vi lägger vikt vid personlig lämplighet

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-25
Ange följande referens när du ansöker: A473846
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christer Jedlén, Verksamhetschef Stab/administration 073-6604816

Facklig kontakt
Lina Yngström, Vision 0302-52 15 53

Företag
Lerums kommun, Administration

Adress
Lerums kommun, Administration
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
2289645

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administration: