Administrativ avropare
Försäkringskassan / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Referens: 054549-2009
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för att vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Försäkringskassans nya inköpsorganisation finns i Stockholm, Sundsvall, Lidköping, Malmö och Umeå. Verksamheten har beställaransvaret och Inköpsenheten verkställer upphandlingar och ger stöd vid avrop och medverkar vid avtalsuppföljning. Den nya inköpsenheten inom Försäkringskassan har ett gemensamt, enhetligt och effektivt arbetssätt för att nyttja Försäkringskassans samlade resurser på ett optimalt sätt.
Försäkringskassan söker
Avropsadministatör placering vid huvudkontorets ekonomistab i Stockholm
Arbetsuppgifter och ansvar
Som avropsadministratör ansvarar du för att hantera avrop ifrån Försäkringskassans eller den statliga inköpssamordningens ramavtal. Detta sker i nära dialog med uppdragsgivare inom Försäkringskassan. Som avropare har du även ansvaret för att administration kring avtal och leverantörsregister fungerar text uppdateringar av adressregister, utskicka av förlängingar, diarieföring. Du ansvarar för att tillhandahålla administrativt stöd inom inköpsprocessen till Inköpare, t.ex. öppning av anbud, framtagning och sammanställning av statistik, kreditupplysningar, uppdatering av register mm. Du kan även ha vissa egna mindre avgränsade ansvarsområden.
Publiceringsdatum2009-06-11KvalifikationerDu som söker har ekonomisk bakgrund och/eller erfarenheter/kvalifikationer av praktiskt inköps-/upphandlingsarbete som bedöms likvärdiga. Som adminstrativ avropare krävs det att du har goda erfarenheter av att jobba i MS Office-paketet och kan uttrycka dig klart i tal och skrift. Särskilt meriterande är kunskap och erfarenhet av att tidigare ha arbetat med liknande uppgifter som avrop inom offentlig sektor.
Du som söker är initiativtagande, serviceinriktad, har gott omdöme är noggrann, kunna följa processer och vara kvalitetsmedveten. Du måste ha förmåga att på ett självständigt sätt arbeta ha lätt för att skapa kontakt och förtroende såväl på distans som i möten. Du som söker måste vara analytisk och strukturerad. Du har kunskaper inom Inköpsområdet. Det är viktigt och en stor fördel om du även har kunskaper om LOU (lagen om offentlig upphandling).
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Siw Rehn tfn 010-113 52 10. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Tiina Hyvönen tfn 010-116 9314.
Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Saco-S Ylva Rånge Klinghoffer, för ST-FK Anne Hagberg och för Seko-FK Ebrima Dibba. Samtliga nås på 08-786 90 00.ST,
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 054549-2009 senast den 25 juni 2009. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 465956
Observera att sista ansökningsdag har passerat.