Administrativ assistent till vår rekryteringsavdelning

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Vi hjälper varje dag företag att hitta nya kollegor och kandidater att hitta nya spännande arbeten. Du kommer att arbeta i en miljö som bygger på stor frihet under ansvar, hårt arbete, ett stort personligt engagemang och sist men inte minst, arbetsglädje. Vi sitter i nyrenoverade lokaler centralt i Stockholm, ett stenkast från tunnelbanan och trevliga lunchställen.

Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av arbete på en rekryteringsavdelning utan vi sätter störst vikt vid din personlighet, ditt sätt att skriva och att du gillar att få saker att hända. Du får användning för din förmåga att uttrycka dig skriftligt och vara kreativ då du bland annat skriver annonser gällande lediga jobb hos våra kunder.

Din administrativa förmåga och ditt servicetänk har du stor nytta av då rollen kräver god känsla för ordning och reda. I rollen är du även en resurs för rekryterarna och fungerar som ett bollplank i processerna.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

• Skriva och publicera annonser
• Söka kandidater i databaser
• Svara på mail och frågor från kandidater
• Stötta rekryterarna i deras administrativa arbete

Publiceringsdatum
2017-01-30

Kravprofil för detta jobb
• Minst gymnasial utbildning
• Intresserad av skriva och gott ordningssinne
• Meriterande med extrajobb inom administration och service
• Do-attityd
• Trivs i högt tempo med många kontaktytor
• Utåtriktad och positiv
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Peridos rekryteringsavdelning utökar och letar efter en serviceinriktad glädjespridare med intresse för administration. Vi söker dig som har fallenhet för det skrivna ordet likväl som ordning och reda. Är du dessutom social, gillar att ta kontakt och har fingertoppskänsla för ett professionellt bemötande är detta en tjänst för dig! Vi vill gärna att du blir en del av vårt engagerade och positiva rekryteringsteam med likasinnade kollegor.

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag, inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och har lång erfarenhet av att hjälpa statliga såväl som privata organisationer med kompetensförsörjning - vi drivs av att hjälpa individer att hitta nya och spännande karriärvägar. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Den här tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 14888LF i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-01
Ange följande referens när du ansöker: 14888LF
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3290349

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: