Administrativ assistent till utredningsenheten för barn och ungd

Stockholms stad, 120 Utredningsenheten BoU 0-20 år / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, 120 Utredningsenheten BoU 0-20 år i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medledarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.

Vid utredningsenheten för barn och ungdom arbetar vi med att utveckla en kunskapsbaserad och resultatbaserad socialtjänst. Vi försöker i möjligaste mån möta behoven som barn/ ungdom och familjen har tillsammans med dem, i deras vardagsmiljö och tillsammans med andra aktörer. En väl utvecklad öppenvård i stadsdelens regi finns och vi har ett nära och väl fungerande samarbete.

Vi är i dagsläget ca 28 stycken på enheten; utredande socialsekreterare för barn respektive ungdom, handläggare av ensamkommande barn och ungdom, handläggare för unga lagöverträdare, kontaktsekreterare, familjevårdsinspektörer och barnsekreterare, gruppledare och enhetschef. Tillsammans med oss får du möjlighet att ta tillvara din potential och fortsätta utvecklas.

Vid Skarpnäcks stadsdelsförvaltning, liksom i staden som helhet, strävar vi efter blandade arbetsgrupper och vi välkomnar därför en mångfald av sökande.

Publiceringsdatum
2015-11-16

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att främst administrativt hantera handläggningen av ensamkommande flyktingbarn. Skriva avtal med utförare, avstämningar, återsökning av kostnader från Migrationsverket, hålla dig uppdaterad gällande olika sätt att redovisa kostnader, föra information i Excel, ta fram uppgifter ur samt registrera/stämma av beslut i vårt dokumentationssystem, omregistrera 18 års akter, administrera utbetalning av ekonomisk ersättning, registrera gode män mm. Arbetsuppgifterna varierar mellan återkommande rutinbaserade frågor och uppgifter som behöver snabb behandling så det krävs att du gillar att ha många pågående arbetsuppgifter parallellt.

Du kommer att samverka med socialsekreterare, gruppledare, enhetschef samt andra administratörer. Du kommer att samverka med andra myndigheter och ha kontakt med utförare.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tid utifrån verksamhetens behov.

Kvalifikationer
Du ska ha:
• 3-årigt gymnasium med ekonomisk inriktning eller likvärdig utbildning. Gärna vidareutbildad inom ekonomi/administration.
• Mycket god datavana samt tidigare erfarenhet av paraplysystemet och Agresso fakturahanteringssystem.
• Erfarenhet av administration från olika enheter inom individ och familjeomsorgen.
• God förmåga att strukturera och planera ditt arbete.

Då en stor del av arbetet består av dokumentation och administration behöver du ha en god förmåga att formulera dig i tal och skrift.

Vi söker dig som är:
• noggrann och har siffersinne.
• prestigelös, nyfiken, flexibel och serviceinriktad med en förmåga att vara lugn i krävande situationer.
• intresserad av verksamhetsutveckling och vill bidra därtill.
Du ska kunna arbeta självständigt och ta ansvar för egna beslut samt ha en god samarbetsförmåga med brukare, arbetskamrater och samverkanspartners.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter är ett krav.

ÖVRIGT
Rekryteringsprocessen kommer att påbörjas under ansökningstiden, så lämna gärna din ansökan snarast. Då vi har några frågor som ska fyllas i i samband med din ansökan så ber vi dig ansöka via länken till rekryteringssystemet Jobb i stan.
Stockholms stad annonserar bara via upphandlade medierådgivare. Vi har även upphandlade rekryteringsföretag om vi väljer att ta hjälp vid rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid, 100% Dagtid. Dagtid, heltid, 100%. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-01-18 eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön Månadslön
FÖRMÅNER
Som anställd har du friskvårdstimme och tillgång till motionslokal och du kan även köpa förmånligt träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-07
Ange följande referens när du ansöker: 2015:120/12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Larsson, Tf enhetschef 08-50815160 jessica.larsson@stockholm.se
Cecilia Wassén, Enhetschef 08-508 15 150 cecilia.wassen@stockholm.se

Facklig kontakt
Saime Civas, Vision 08-508 18 264

Företag
Stockholms stad, 120 Utredningsenheten BoU 0-20 år

Adress
Stockholms stad, 120 Utredningsenheten BoU 0-20 år
Box 5117
12117 Johanneshov

Kontorsadress
Björkhagsplan 6 12117 Johanneshov

Jobbnummer
2530727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, 120 Utredningsenheten BoU 0-20 år

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, 120 Utredningsenheten BoU 0-20 år: