Administrativ assistent till stadsbyggnadskontoret
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
2015-04-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent till stadsbyggnadskontoret" (publicerad 2016-09-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Det är mycket som händer i Norrköping just nu. Stenstaden innanför de trädplanterade promenaderna förnyas och kompletteras med ny bebyggelse. Den inre hamnen omvandlas till en helt ny stadsdel. Industrilandskapet utvecklas med plats för mer kultur, kunskap och kreativitet. Nyligen kom beskedet att Ostlänken ska byggas vilket innebär att expansionstakten kommer att accelerera och föra med sig inte bara ett helt nytt resecentrum utan en helt ny stad.
Stadsbyggnadskontoret i Norrköpings kommun planerar för framtiden. Vi är omkring 100 medarbetare som arbetar med fysisk planering, mark- och exploatering, geografisk information och lokalförsörjning. Nu söker vi dig som vill vara med och skapa Norrköping.
Publiceringsdatum2015-04-28Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med postöppning, registrering av handlingar och ärenden samt skanning och arkivering.
Arbetsuppgifterna innefattar också att arbeta med kundservice och utlämnande av allmänna handlingar.
I arbetet ingår även att upprätthålla dokumenthanteringsplaner, som beskriver hantering och registrering av handlingar.
ProfilDu har en akademisk utbildning med inriktning mot arkiv och informationsvetenskap.
Du har goda kunskaper i offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen och kommunallagen samt erfarenhet från registratorsarbete i offentlig verksamhet.
Du behärskar Officepaketet och är van att arbeta i administrativa datasystem. Du har erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360.
Kunskap och erfarenhet av byggnadstekniska handlingar och ritningar, samt av arbete med bildredigeringsprogram och filhantering är meriterande.
Som person är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt samt god analytisk och administrativ förmåga. Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är stabil även i stressade situationer. Du har också en mycket god språklig analytisk förmåga och lätt för att utrycka dig i både tal och skrift.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Pernilla Nilsson, processansvarig, 011-15 16 38 eller Elisabeth Hoffren, administrativ chef, 011-15 66 26.
Din ansökan vill vi ha senast 12 maj.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping
Kontorsadress601 81 Norrköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2269588
Observera att sista ansökningsdag har passerat.