Administrativ assistent till Sociala nämndernas förvaltning

Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning i Västerås

Är du redo för nya utmaningar i ditt arbetsliv? Nu söker vi dig som är erfaren administrativ assistent och som vill arbeta efter Västerås stads vision: "Alltid bästa möjliga möte". Om du trivs i en yrkesroll där du får vara spindeln i nätet och bidra med god service så hoppas vi att du söker tjänsten till oss!

Sociala nämndernas förvaltning (SNF) arbetar på uppdrag av tre nämnder inom det sociala området: Äldrenämnden, Nämnden för personer med funktionsnedsättning och Individ- och familjenämnden . Vi ansvarar för myndighetsutövningen, det vill säga Västerås stads socialtjänst. Hela förvaltningen består av 400 duktiga medarbetare och nu behöver vi bli fler! Som administrativ assistent kommer du att ingå i ett team tillsammans med andra administratörer med placering på Samhällsvårdsenheten. Här är vi ett glatt gäng som arbetar tillsammans i moderna lokaler mitt i city. Vår arbetsplats präglas av att vi inkluderar, respekterar och lyfter varandra! Som medarbetare hos oss och i Västerås stad har du tillgång till fria bad och årligen ett friskvårdsbidrag. Du har även möjlighet att ta del av en förmånsdator eller cykel.

Samhällsvårdsenheten ingår i Sociala nämndernas förvaltning och du är välkommen att besöka vår hemsida: www.vasteras.se/socialanamndernasforvaltning eller kika in på vår Instagram: https://www.instagram.com/snfvasteras/



Publiceringsdatum
2017-06-20

Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent kommer du främst vara vårt ansikte utåt. Du kommer dagligen att ge bästa möjliga service både externt och internt till medarbetare och chefer. I yrkesrollen assisterar du tillsammans med övriga administratörer samhällsvårdsenheten, utredningsenheten och familjehemsenheten. Ett arbetslag på ca 90 personer. Du har mycket varierande arbetsuppgifter vilket innebär att du får både utmaningar och utveckling. Du kommer att arbeta med bland annat ekonomiadministration, vilket innebär att ansvara för inköp, beställningar samt hantering av fakturor i systemet Visma Proceedo (VIP). Vi vill att du har tidigare erfarenhet av fakturahantering. Du är spindel i nätet som har hand om allt från posthantering till hantering av viktiga dokument och diarieföring. Du kommer att vara medarbetare och chefer behjälplig i olika system, till exempel Procapita. Har du erfarenhet av det systemet ser vi det som ett plus, lika så Visma Proceedo.

Hos oss ges du stora möjligheter att vara med och bidra och påverka vårt utvecklingsarbete kopplat till det administrativa arbetet. Vi vill hela tiden utvecklas, därför välkomnar vi dig som har stort engagemang och driv!



Kvalifikationer
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller administration. Vi vill att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och du kan prata bra engelska. Ytterliga språkkunskaper är meriterande. Du måste ha god datorvana samt kunskap och erfarenhet av olika IT-system. God kännedom kring socialtjänstlagen eller kunskaper om lagen om offentlig handling är meriterande. Du ska ha aktuell erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet inom offentlig verksamhet är meriterande och B-körkort är ett krav.

Vi letar efter dig som uppskattar att det händer saker på arbetet! Du har ett driv och engagemang som gärna smittar av sig och du tycker om att vara med och hjälpa och stötta andra. Dina framgångsfaktorer är din goda samarbetsförmåga och du har förståelse för andra människor, du ser olikheter som en tillgång. Du har förmågan att strukturera och prioritera bland omväxlande arbetsuppgifter.

I den här rekryteringen kommer det att bli aktuellt med utdrag ur belastningsregistret. Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag. I Västerås stad strävar vi efter att varje dag leva upp till vår värdegrund "Alltid bästa möjliga möte".

Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för en stolt och välfungerande stad. Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse, upphör: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-02
Ange följande referens när du ansöker: 2017/00533
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Mauro Pliscovaz 021- 39 22 09
HR-konsult Malin Persson 021- 39 12 29

Företag
Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning

Adress
Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning
Västerås
72187 VÄSTERÅS

Kontorsadress
72187

Jobbnummer
3567140

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning: