Administrativ assistent till Social- och äldreförvaltningens reception
Haninge Kommun / Administratörsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Haninge Kommun i Haninge,
Stockholm eller i
hela Sverige Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.
Hos oss på social- och äldreförvaltningen får du vara med och bidra till ett bättre liv för de vi är till för. Tillsammans med oss kommer du få vara med och skapa rätt förutsättningar och hitta nya lösningar för att klara vårt uppdrag med god kvalité idag och i framtiden. Här ansvarar vi för livets hela resa inom individ- och familjeomsorg, stöd och service till personer med funktionsnedsättning och för omsorg och stöd i olika former till kommuninvånare, över 65 år. Vill du tillsammans med oss bidra till ett bättre liv?
Välkommen att utvecklas med oss
Social- och äldreförvaltningens reception är organisatoriskt tillhörande Mottagningsenheten för Ekonomiskt bistånd.
Mottagningsenheten för Ekonomist bistånd är en del av Avdelningen Arbete och Försörjning som även består av Enheten för Egen försörjning, Boendeenheten och mottagning av nyanlända, Arbetsmarknadscenter och Arbetsmarknadsverksamheter.
Social- och äldreförvaltningen söker nu två administrativa assistenter till vår reception på plan 1 i kommunhuset: en sommarvikarie och en vikarie för föräldraledighet.
Ditt uppdrag
Arbetet som administrativ assistent i receptionen innehåller varierande arbetsuppgifter.
Du kommer att ha som huvuduppgift att arbeta i receptionen där du kommer att ta emot och vägleda personer som kommer eller ringer dit. I arbetet förekommer även kontakt med människor som befinner sig i svåra situationer och vi ser därför att du är trygg i dig själv och i din kontakt med andra.
Förutom att hjälpa allmänheten har receptionen administrativa arbetsuppgifter som att hantera inkomna handlingar via den digitala faxen, funktionsbrevlådan och posten, registrera anmälningar, skriva nybesöksbrev, göra tolkbokningar, rumsbokningar och beställningar, arkivarbete samt övriga administrativa arbetsuppgifter utifrån behov.
Det här söker vi hos dig
För att passa i rollen som assistent i receptionen hos oss vill vi att du har:
- Gymnasieexamen
- Erfarenhet av administrativt arbete och/eller receptionsarbete
- Goda kunskaper i Officepaketet Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
Eftersom arbetet innebär kontakt med medborgare och kollegor ser vi att du är lyhörd och kommunikativ och att du ser det som självklarhet att ge god service.
För att passa för tjänsten behöver du vara samarbetsinriktad, kunna arbeta självständigt och kunna prioritera ditt arbete effektivt. Arbetet kräver att du är noggrann, uthållig lösningsfokuserad och att du snabbt kan växla mellan olika arbetsuppgifter.
Du får gärna kunna ytterligare ett språk förutom svenska och engelska.
Har du erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Lifecare, är detta meriterande.
I arbetet ingår också kontakt med kollegor från alla enheter som tillhör social- och äldre förvaltningen, du behöver därmed ha lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Stämmer beskrivningen in på dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.
Det här kan vi erbjuda dig
Anställningsform:
Två vikariat. Vikariat 1: From 230601 - 230831. Vikariat 2: 230605 - 240131.
Anställningens omfattning: Heltid
Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från Stockholm city. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdsbidrag, flextid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling.
Gå gärna in på vår hemsida
www.haninge.se för mer information.
Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna:
Nina Dinevska, tf gruppchef, mail:
nina.dinevska@haninge.se, 08- 606 78 52
Mikael Gustavsson Roxell, enhetschef, mail:
mikael.gustavssonroxell@haninge.se, 08- 606 53 60
Välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande.
Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/162".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Haninge kommun (org.nr 212000-0084)
Arbetsplats Social- och äldreförvaltningen, Ekonomiskt bistånd mottagning
Kontakt Nina Dinevska tf Gruppchef
08-6067852 Jobbnummer 7512682
Observera att sista ansökningsdag har passerat.