Administrativ assistent till Siemens Mobility AB i Solna!

The Place AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Place AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Siemens är ett globalt teknikföretag som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalisering i mer än 165 år. Företaget är verksamt i mer än 200 länder, med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Arenastaden, Solna. Nu hjälper vi Siemens Mobility AB att hitta en administrativ assistent som drivs av att arbeta i en stöttande roll med många kontaktytor.

Tjänsten
I rollen som administrativ assistent kommer du ha viktig central roll med ett stort kontaktnät internt. Du kommer bl.a. att sköta hanteringen kring resebokningar för ledning samt ansvarig gentemot resebyrå och hantera tillhörande reseräkningar. Vidare kommer du administrera behörigheter i deras interna system, koordinera och planera möten och konferenser och delta i olika projekt. Du som person har förmågan att se vad som behöver göras och agera proaktivt med service i fokus och är duktig på att hantera människor i olika roller.

Publiceringsdatum
2019-10-25

Dina arbetsuppgifter
Du kommer t.ex. att arbeta med följande:

• Kontaktperson för centrala avdelningar och övriga assistenter inom Siemens AG
• Administration och hantera mötesanteckningar i ledningsgruppsmöten
• Ansvara för uppdatering av intranät och övriga eventuella informationssystem
• Korrektur och assistans vid kundbrev, presentationer och översättningar
• Hantera nyanställda och avslut av anställd
• Ansvara för rutin med underskriftsbefogenheter
• Arkivansvarig
• Se till att leverantörer finns på plats och lägga order i system samt övervaka leveranser
• Ansvara för rutin med underskriftsbefogenheter


Kvalifikationer
För den här tjänsten söker vi dig som stämmer in på följande:

• Minst gymnasieutbildning
• Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat
• Systemvana, gillar att arbeta i olika system och verktyg
• Du är självgående och agerar proaktivt

Personligt
Som person vill vi att du ska vara strukturerad, drivande, initiativrik och har lätt för att bygga relationer och serviceinriktad. Du trivas med att jobba självständigt och driva ditt eget arbete samt administrativt lagd. Vidare är du en öppen och glad person som tycker om att hjälpa andra och ha mycket på gång samtidigt!

Anställningstyp/arbetstider
Heltid 40h/v
Start: omgående, konsultuppdrag på ca. 6 månader framöver med chans till förlängning

Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Sökord: administratör, assistent, koordinator, systemvan, Solna

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid 40h/v Start: omgående, konsultuppdrag på ca. 1 år framöver med chans till förlängning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
The Place AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The Place AB (org.nr 556340-2758), http://www.placerapersonal.se

Arbetsplats
Placera Personal AB

Jobbnummer
4882274

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Place AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Place AB: