Administrativ assistent till rättsavdelningens controllerenhet S

Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter innebär att du ansvarar för administrativa sysslor av olika komplexitet. En stor del av arbete kommer att bestå av administrativt stöd till chefer, verksjurister, Nämnden för dödförklaring och vara operativ beställare. Arbetet består även av enklare administration som kopiering, registrering och diarieföring. Även andra arbetsuppgifter inom controllerenheten kan förekomma. Det här är en tjänst för dig som drivs av att ge service och tycker om att ha många bollar i luften, samt är intresserad av att få insyn i rättsavdelningens arbete.

Rättsavdelningen är en virtuell organisation med medarbetare placerade på olika orter. Det är därför viktigt att du kan och vill kommunicera och samarbeta under andra former än vid personliga möten.

Placering är i Solna.



Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg
• har aktuell och relevant administrativ erfarenhet
• har hög digital mognad
• har lätt att se helheten, prioritera och snabbt sätta dig in i olika sammanhang och ämnen
• är driven och handlingskraftig
• har stor integritet, servicekänsla och förmåga att skapa goda relationer
• är flexibel och strukturerad
• är lyhörd, prestigelös, hjälpsam och kan samarbeta väl
• är ansvarstagande och självgående.

Det är meriterande om du har många års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har en vana att hantera många arbetsuppgifter samtidigt i ett högt tempo.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.



Anställningen är tills tillsvidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-01-29

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Enbom, Enhetschef 010-573 87 52
Ann-Charlotte Norberg, hr-konsult 010-574 86 78
Göran Sundwall, facklig kontaktperson Saco 010-574 88 29
Pablo Dias-Taguatinga, facklig kontaktperson ST 010-574 91 38

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna Strandgatan 22
17154 Solna

Kontorsadress
Solna Strandgatan 22

Jobbnummer
3930452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: