Administrativ assistent till Rädda Barnen

Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-08-21

Dina arbetsuppgifter
Sektionen för Bidragshantering och Givarsamordning samordnar Rädda Barnens samverkan med institutionella givare, som Sida, EU och olika FN-organ, med fokus på internationellt långsiktigt utvecklingsarbete (motsvarande ansvar för det humanitära arbetet ligger på internationella avdelningens humanitära sektion). I sektionens ansvar ingår att identifiera samarbetsmöjligheter med givare som sammanfaller med Rädda Barnens strategiska prioriteringar, att söka bidrag och säkra intäkter för den internationella verksamheten och att följa upp och återrapportera erhållna bidrag och uppnådda resultat till givare.

Arbetsuppgifter
• Bistå sektionen och chefen i det dagliga arbetet med administrativt stöd, t ex dokumenthantering, material, bud etc.
• Administrativt stöd i bidragshanteringssystemet inklusive utveckla administrativa rutiner
• Bistå i budgethantering/registrering, planering och uppföljning
• Dokumenthantering inkl förberedelse för presentationer, rapporter, PM, och andra dokument, med hjälp av Word, Excel, PowerPoint och databaser
• Ansvarig för årlig arkiveringsdag, samt planer och information rörande denna
• Fakturahantering och distribution i vårt ekonomisystem Agresso
• Administratör för samarbetsytor på vårt intranät, Portalen
• Stöd och rådgivning i gemensamma system och rutiner
• Introduktionsutbilda - intro av nyanställda i gemensamma system och rutiner
• Konferens och mötesadministration
• Reseadministration inklusive visum för utlandsresor och vid besök från utlandet

Vem är du?

Kvalifikationer
• Gymnasie- och sekreterarexamen eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt
• Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Mycket god administrativ- och ordningsförmåga; förmåga att ha överblick och att samordna
• Goda kunskaper i ekonomi
• Mycket goda datakunskaper i bl.a. Office-paketet (Word, Excel, Outlook, PowerPoint) samt SharePoint-baserade system
• Förmåga att hantera flera parallella projekt/processer samtidigt
• Erfarenhet av textbearbetning och god känsla för form, layout och kommunikation
• Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska
• Serviceinriktad, flexibel och noggrann
• Förmåga och vilja att arbeta självständigt och att ta egna initiativ
• Pedagogisk förmåga
• Tillgänglighet och förtroende/integritet
• Resultatorienterad
• God förmåga att hantera konflikter och stress
• God förmåga att samverka med andra

Du erbjuds

Denna tjänst är ett konsultuppdrag med start 1 september till och med sista december 2015. Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning men vara uthyrd till Rädda Barnen som sitter i Sundbyberg. För mer frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Nina Grundström på tel: 0708-955982
Vi intervjuar löpande till denna tjänst och vi kan komma att avsluta processen innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via webben.

Om företaget
Rädda Barnen kämpar för barns rättigheter. Vi väcker opinion och stöder barn i utsatta situationer - i Sverige och i världen.

Vi ser en värld som tillgodoser varje barns rätt till liv och utveckling, trygghet och skydd och rätt till delaktighet. Vårt uppdrag är att verka för och inspirera till genomgripande förbättringar i hur barn behandlas och att uppnå omedelbara och bestående förändringar i deras liv.

Rädda Barnen är en folkrörelse som stöds av närmare 175 000 medlemmar och givare. Vi är ca 250 anställda i Sverige varav ett 80-tal tjänster finns på regionala kontor runtom i landet.

Rädda Barnen är en av 30 medlemsorganisationer inom Internationella Rädda Barnen och tillsammans är vi verksamma i mer än 120 länder.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-03
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2903
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nina Grundström nina.grundstrom@jurekbemanning.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2399224

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: