Administrativ assistent till ny journalenhet
Region Kronoberg, Regionstab / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Regionstab i Växjö,
Ljungby eller i
hela Sverige I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Kanslienheten är en del av regionstaben i Region Kronoberg. Kanslienheten ansvarar för arkiv, diarium, juristfunktion, platinasupport, patientnämndsverksamhet, nämndsadministration samt övrigt administrativt stöd till den politiska organisationen. På avdelningen är vi 20 medarbetare.
Kanslienheten har nu fått i uppdrag att starta upp en ny verksamhet, en central journalenhet för att förbättra servicen till medborgarna i länet vid journalutlämnande, samt att avlasta hälso- och sjukvården med administrativa arbetsuppgifter.
Den centrala journalenheten kommer att vara en del av kanslienheten och jobba i nära samverkan med regionarkivet och regionjuristerna.
Publiceringsdatum2020-05-08ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna kommer vara att:
• I samverkan med andra ta fram riktlinjer och rutiner för en säker och effektiv process för journalutlämning.
• Vara en ingång för medborgare, försäkringsbolag och myndigheter vid förfrågan om utlämnande av journaler.
• Hantera hela processen vid en begäran om journalutlämnande, från mottagande av begäran till utlämnande.
• Hantera menprövning av journaler.
• Hantera spärr av journal.
• Hantera loggutdrag.
• Ständigt jobba med förbättringsarbete för att utveckla arbetsprocessen.
Den centrala journalenheten kommer att starta upp i två steg. I det andra steget kommer, efter en utvärdering av verksamheten, ytterligare resurser att tillföras så att all journalhantering inom Region Kronoberg kommer att hanteras inom enheten.
KvalifikationerVi söker dig som:
• ser möjligheter med att få vara med att bygga upp en ny verksamhet.
• har lämplig utbildningsbakgrund inom hälso- och sjukvård, medicinsk sekreterare eller annan relevant administrativ utbildning, samt gärna har kunskap om vår organisation.
• är serviceinriktad, noggrann, lösningsorienterad och innovativ när du stöter på problem och har lätt för att arbeta tillsammans med andra.
• i mötet med kunden är proffsig, hjälpsam och tillmötesgående.
• har en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift.
• gärna vill lära dig nya saker och som inte är främmande för olika digitala verktyg.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Bifoga utbildningsbetyg/intyg som är relevanta för tjänsten.
Rekryteringen slutförs under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Beräknad uppstart är den 17 augusti. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Kronoberg, Regionstab
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RST 9/20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Kronoberg (org.nr 232100-0065)
Arbetsplats Region Kronoberg, Regionstab
Jobbnummer 5219323
Observera att sista ansökningsdag har passerat.